Firmy podpisały umowę w siedzibie Renault w Paryżu 1 lipca br., w obecności Wonjoon Suh, Wiceprezesa Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution; Seungdon Choi, Wiceprezesa Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution; François Provost, Dyrektora ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group; Gilles Le Borgne, Dyrektora Technologii w Renault Group; Josep Maria Recasens, Dyrektora Strategicznego w Renault Group i Dyrektora Operacyjnego w Ampere; oraz Philippe Brunet, Wiceprezesa ds. Powertrain i Inżynierii EV w Ampere.
W ramach pięcioletniej umowy LG Energy Solution dostarczy baterie LFP do Ampere od końca 2025 roku do 2030 roku, o łącznej pojemności około 39 GWh, wystarczającej do produkcji około 590 000 pojazdów elektrycznych z napędem bateryjnym.
Baterie będą produkowane przez LG Energy Solution i zasilą najnowsze modele EV Ampere. „Dzięki naszym osiągnięciom technologicznym i konkurencyjności w oferowanej jakości produktów zapewnimy Ampere najlepszą wartość dla klienta” – powiedział Wonjoon Suh, Wiceprezes i szef Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution.
„Pracowaliśmy ręka w rękę z LG Energy Solution, aby stworzyć zintegrowany łańcuch wartości w Europie. Nasze długoterminowe relacje umożliwiły nam budowę tego unikalnego pod względem technologii i konkurencyjności rozwiązania” – dodał François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group.
To pierwsza duża umowa na dostawę baterii EV typu LFP, których produkcję dotychczas dominowali producenci spoza Korei. Umowa ma istotne znaczenie w Europie, jednym z trzech największych rynków dla EV. Baterie LFP wykorzystują żelazo i fosforan, tańsze materiały niż te stosowane w bateriach NCM, oraz stabilną strukturę chemiczną, co zapewnia konkurencyjność pod względem kosztów i bezpieczeństwa. Rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo pojazdy EV podnosi popyt na baterie LFP.
LG Energy Solution zwiększa konkurencyjność cenową poprzez zastosowanie rozwiązań CTP (Cell To Pack) w procesie produkcji. Technologia CTP polega na eliminacji modułu, co pozwala na natychmiastowe zamienienie komórki na strukturę pudełkową. W porównaniu do ogólnych struktur baterii, korzyści z braku modułu to redukcja kosztów i masy oraz optymalizacja wykorzystania przestrzeni.
Z tych powodów CTP jest uważane za pionierską technologię na rynku baterii EV, a LG Energy Solution jako pierwsze na świecie zastosowało tę technologię w bateriach typu pouch. Baterie typu pouch LG Energy Solution z zastosowaniem rozwiązania CTP mają o około 5 procent wyższą gęstość energetyczną na masę w porównaniu do baterii z technologią CTP, oferując tym samym wyższą efektywność energetyczną dla EV.
LG Energy Solution zwiększy również bezpieczeństwo baterii poprzez zwiększenie wytrzymałości opakowania baterii i stosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania przewodnictwu ciepła.
Dzięki najnowszej umowie LG Energy Solution poszerza swoje portfolio produktowe w zakresie baterii typu pouch, obejmujące NCMA wysokoniklowe, NCM średnionapięciowe i LFP. Taki szeroki zakres produktów może zaspokoić różne potrzeby konsumentów, od premium EV po pojazdy w segmencie wejściowym bardziej dostępne cenowo.
„Poprzez tę współpracę z Ampere nasza silna konkurencyjność produktowa i zróżnicowana wartość dla klienta zostały ponownie docenione. Rozpoczynając od rynku europejskiego, będziemy konsekwentnie zwiększać nasze dostawy baterii LFP dla motoryzacji. Ponadto będziemy kontynuować dostarczanie najlepszej na świecie wartości dla klienta poprzez naszą sprawdzoną jakość operacyjną i zróżnicowane portfolio produktów” – powiedział David Kim, CEO LG Energy Solution.
Źródło: LG Energy Solution
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?