LG Energy Solution poza wynikami finansowymi za miniony rok ujawniło również swój cel na rok 2023, jakim jest zwiększenie rocznych przychodów o 25 do 30 proc. w stosunku do roku poprzedniego, poprzez rozbudowę i stabilizację globalnych zakładów produkcyjnych, a także zwiększenie sprzedaży w regionie Ameryki Północnej.
W całym roku firma odnotowała 25.6 bln KRW skonsolidowanych przychodów i 1.2 bln KRW zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 43,4% i 57,9% w stosunku do 2022 roku.
Uzyskanie rekordowo wysokiego rocznego przychodu było możliwe dzięki wzrostowi liczby wysyłek baterii we wszystkich liniach produktowych w ramach naszej odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na pojazdy EV i systemy magazynowania energii (ESS) – tłumaczył Chang Sil Lee, CFO LG Energy Solution – W średniej cenie sprzedaży (Average Selling Price, ASP) uwzględnione zostały wzrosty kosztów, co odegrało rolę w osiągnięciu znaczących wyników również w ubiegłym roku – dodał – Dzięki korzyściom wynikającym ze skali i osiągniętemu wzrostowi sprzedaży, oszczędnościom kosztów (poprawa wydajności) oraz rozszerzeniu konkurencyjnego cenowo zaopatrzenia w metale, roczny zysk operacyjny również znacząco wzrósł w porównaniu z 2021 r.
LG Energy Solution podało również swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał 2022 r.: 8.54 bln KRW skonsolidowanego przychodu i 237.4 mld KRW zysku operacyjnego. Rekordowo wysokie przychody w czwartym kwartale 2022 roku, wzrosły o 12% w stosunku do poprzedniego kwartału (7.65 bln KRW) i o 92% rok do roku (4.44 bln KRW), co zostało osiągnięte dzięki wzrostowi sprzedaży baterii do pojazdów elektrycznych głównym klientom, zwiększeniu produkcji w zakładzie GM JV (Ultium Cells) w Ohio oraz wzrostowi wolumenu w ESS dla sieci energetycznych.
Pomimo pozytywnego wpływu efektu skali wynikającej ze wzrostu wysyłek i ciągłej poprawy produktywności, w czwartym kwartale zysk operacyjny odnotował tymczasowy spadek w stosunku do kwartału poprzedniego z powodu czynników jednorazowych, takich jak premie dla pracowników za ponadprzeciętne roczne wyniki finansowe oraz dodatkowe wydatki na wymianę baterii ESS – wyjaśniła firma – Wyłączając wpływy jednorazowe, zysk operacyjny pozostał podobny do tego osiągniętego w poprzednim kwartale.
LG Energy Solution zapowiedziało również, że będzie dążyć do 25-30 proc. wzrostu rocznych skonsolidowanych przychodów w 2023 roku. Firma planuje także zwiększyć swoje nakłady inwestycyjne (z ang. ,,capex”) o ponad 50% z 6.3 bln KRW osiągniętych w poprzednim roku.
Dążymy do osiągnięcia naszych rocznych docelowych przychodów głównie poprzez rozbudowę i stabilne działanie globalnych zakładów produkcyjnych, a także ekspansję sprzedaży w regionie Ameryki Północnej – wskazali przedstawiciele LG Energy Solution – Będziemy również nadal dążyć do wzrostu zysku operacyjnego poprzez poprawę krzywej kosztów i zwiększanie różnorodności i konkurencyjności produktów.
W ciągu roku firma kontynuowała wzmacnianie swoich strategicznych partnerstw z globalnymi producentami samochodów, rozpoczynając rozruch w zakładzie GM JV (Ultium Cells) w Ohio, a także ogłaszając nowe joint venture ze Stellantis i Hondą. Teraz spółka planuje dalsze zwiększanie swoich globalnych zdolności produkcyjnych do 300 GWh do końca tego roku.
Mając na uwadze ten cel, LG Energy Solution ma aktywnie zwiększać zdolności produkcyjne swoich zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej, Europie i Azji. W Ameryce Północnej, gdzie spodziewany jest najszybszy wzrost rynku EV, moce produkcyjne firmy mają osiągnąć 55 GWh, dzięki uruchomieniu dwóch zakładów Ultium Cells w Ohio i Tennessee. W Polsce i Azji (w tym w Korei Południowej i Chinach) moce produkcyjne mają również wzrosnąć odpowiednio: do 90 GWh w zakładzie w Biskupicach Podgórnych i do 155 GWh w Azji.
LG Energy Solution prognozuje, że w tym roku zapotrzebowanie globalnego rynku baterii osiągnie 890 GWh, co oznacza 33-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego (670 GWh). Rynek baterii w Ameryce Północnej może rozwinąć się najszybciej, nawet o 60%, tym samym przewodząc ekspansji całego globalnego rynku baterii. Oczekuje się również, że rynki europejski i chiński rozwiną się odpowiednio o 40% i 20%.
Aby proaktywnie odpowiedzieć na wzrost globalnego zapotrzebowania na baterie, LG Energy Solution ma skoncentrować się na czterech głównych obszarach:
Biorąc pod uwagę nasze silne zdolności wykonawcze, będziemy nadal wzmacniać przewagę konkurencyjną naszych produktów i globalną wiedzę operacyjną, zapewniając tym samym najlepszą na świecie wartość dla klienta – powiedział Youngsoo Kwon, CEO LG Energy Solution.
Źródło: LG Energy Solution