Liqui Moly – prawdziwe zamieszanie! | MOTOFAKTOR

Liqui Moly - prawdziwe zamieszanie!

Sukces małej, innowacyjnej firmy konkurującej z największymi tuzami branży.
20/09/2012

Liqui Moly, dzięki ponad 50-letniemu doświadczeniu w produkcji olejów oraz dodatków do oleju i paliwa pozostaje niekwestionowanym liderem w branży motoryzacyjnej. Przemyślane koncepcje biznesowe, wysoka jakość produkcji i inwestycja w pracowników to atuty Liqui Moly sprzyjające sukcesowi firmy!

 

Co wspólnego mają ze sobą najwięksi operatorzy rynku środków smarnych? Wielu z nich to gigantyczne przedsiębiorstwa o bardzo długiej, ugruntowanej historii. Większość z nich to ogromne korporacje zajmujące się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej i gazu, wytwarzaniem i dystrybucją paliw oraz wieloma innymi dziedzinami. W efekcie firmy te stają się ciężkimi, anonimowymi molochami. Jakakolwiek akcja dostosowana do indywidualnych potrzeb odbiorców to smutna melodia przeszłości.

 

Dla wielu z tych firm biznes związany z produktami motoryzacyjnymi, takimi jak olej silnikowy czy przekładniowy, to nic więcej jak tylko extra dodatek do całej masy innych biznesów prowadzonych w ramach jednej korporacji. Bo na koniec dnia, dla tych przedsiębiorstw nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, gdzie zarobią swoje pieniądze – może być na stacji benzynowej, ale równie dobrze na lotnisku.

Jednak, jak to w życiu bywa, od reguł są też wyjątki!

Jest taki producent na rynku środków smarnych, który obrał inną, aniżeli większość, strategię rozwoju. Dla niego ludzie są centralnym punktem wszelkiego działania, o wiele ważniejszym niż codzienna wartość giełdowego waloru. Dla niego sukces ekonomiczny jest nierozłącznie związany ze społeczną odpowiedzialnością za biznes, zaś jego produkty to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów. Tą firmą jest LIQUI MOLY!

 

Jakie były początki? W 1957 r. w niemieckim Ulm stworzono małe przedsięwzięcie, mikro firmę rozwijającą jeden z wielu produktów dla motoryzacji. Właściwie, produkt związany był bezpośrednio z jednostką napędową pojazdu, bo chodziło o produkcję dwusiarczku molibdenu – krystalicznej substancji efektywnie redukującej tarcie. Wymyślono dodatek do oleju silnikowego, który poprawiając jego właściwości smarne, wydłużał także żywotność silnika. Ciekły dwusiarczek molibdenu w języku angielskim to “liquid molybdenum sulphide“, tak więc przekuwając ten genialny pomysł biznesowy na nazwę firmy, utworzono finalnie markę „LIQUI MOLY”.

Eksperci w zakresie dodatków

Logicznym następstwem ponad 50-letniego zaangażowania w produkcję dodatków jest fakt, iż LIQUI MOLY posiadło odpowiednie kompetencje niezbędne na tym wymagającym rynku. To pozwoliło w ciągu kilku dziesięcioleci osiągnąć pozycję niekwestionowanego lidera w produkcji dodatków do oleju i paliwa. Co więcej, szereg niezależnych testów wykazało, że produkty LIQUI MOLY dają faktycznie klientom to, co zostało obiecane na etykiecie.

 

Przez wiele lat oferta LIQUI MOLY opierała się wyłącznie na dodatkach. Jednakże pod koniec lat ’70 rozwinięto linię olejów silnikowych, którą w późniejszym czasie systematycznie poszerzano. Ten proces dołączania kolejnych, nowych produktów przyśpieszył gwałtownie na przełomie wieków. Dziś, kosmetyki samochodowe i profesjonalna chemia warsztatowa stanowią integralną część oferty LIQUI MOLY.

 

Obecnie LIQUI MOLY dostarcza produkty do ponad 100 krajów na całym świecie. Połączenie przemyślanych biznesowych konceptów z wieloletnim, technicznym know-how i jakością „Made in Germany” pozwala na ciągły wzrost i rozwój wszystkich zaangażowanych w projekt LIQUI MOLY – pracowników, odbiorców i klientów ostatecznych.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).