LKQ Europe nieustannie wzmacnia swoją pozycję globalnego i innowacyjnego lidera europejskiego rynku części samochodowych, podejmując kolejny krok w tworzeniu nowej tożsamości korporacyjnej i projektowaniu marki. LKQ uruchomiła oficjalnie nową korporacyjną stronę internetową dla LKQ Europe, ustanawiając nowe standardy projektowania marki w branży.
Po raz pierwszy od wejścia LKQ na europejski rynek w 2011 roku firma LKQ Europe może zapewnić kompleksowe, scentralizowane źródło informacji dla wszystkich zainteresowanych stron. Klienci, dostawcy, pracownicy, inwestorzy, organizacje, media i pozostali zainteresowani, mogą teraz bliżej poznać LKQ Europe oraz jej ofertę, którą przedstawia jako wiodący dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, samochodów dostawczych i pojazdów przemysłowych w Europie.
Jako lider rynku części samochodowych z pasją prowadzimy branżę poprzez kształtowanie i wyznaczanie nowych standardów w zakresie projektowania marki, projektowania doświadczeń i cyfrowej obsługi klienta. Teraz mamy możliwość wykorzystać i zaprezentować naszą markę skutecznie, wydajnie i spójnie wśród wszystkich segmentów, rynków, kanałów i zasobów. Nowa strona internetowa LKQ Europe jest kluczowym narzędziem umożliwiającym nam dotarcie do odbiorców na całym kontynencie. Naszym ambitnym celem jest bycie najlepszymi w swojej klasie, nieustanne poprawianie naszej reputacji i zostanie głosem niezależnego rynku części zamiennych w Europie. Nowa strona internetowa to dla nas ważny krok w tej podróży – mówi dr Christiane Lesmeister, dyrektor ds. komunikacji w LKQ Europe.
Na stronie znajduje się kompleksowy newsroom, gdzie wszystkie media i kluczowi interesariusze mają dostęp do najnowszych informacji o firmie. Newsroom to źródło aktualnych informacji, historii, wywiadów i spostrzeżeń dotyczących strategii oraz działalności LKQ Europe, jak również informacji o rynku części samochodowych dla mediów i wszystkich zainteresowanych stron. Znajduje się tam również baza materiałów dla mediów umożliwiająca łatwy dostęp do zdjęć, logo firmy i nagrań wideo nieobjętych prawami autorskimi: Newsroom LKQ Europe.
W czerwcu 2022 roku LKQ ogłosiła odświeżenie swojej marki i tożsamości korporacyjnej, aby wspierać budowanie jednej kultury korporacyjnej wśród swoich europejskich zespołów. Aby to osiągnąć, spółka połączyła siły z ekspertami w zakresie brandingu i transformacji niemieckiej firmy Kenza z Berlina, aby opracować nową, globalną tożsamość korporacyjną, tym samym kształtując przyszły wizerunek LKQ i przygotowując kampanię podnoszenia świadomości marki.
Naszym wspólnym celem wraz z zespołem LKQ było przekształcenie LKQ w markę, która wprawi ludzi, biznes i świat w ruch. Opracowaliśmy nowoczesny system projektowania marki, który wzmocni wiodącą pozycję LKQ Europe na rynku i zapewni satysfakcjonujące doświadczenia we wszystkich punktach styku i segmentach operacyjnych – wyjaśnia Nusi Drljevic, dyrektor zarządzający Kenza.
Opracowanie nowego systemu brandingu i projektowania było poprzedzone kompleksową i wnikliwą analizą architektury marki LKQ, jej portfolio i wyników. Efektem jest nie tylko nowe logo, ale również odświeżone kolory i typografia, nowoczesne i ciekawe zdjęcia, ikonografia i projekty filmowe – wszystkie dostępne na cyfrowej platformie marki. To, co kiedyś było fragmentaryczne, teraz jest zharmonizowanym i uproszczonym systemem, który umożliwia marce LKQ Europe budowanie głębszych relacji z wszystkimi odbiorcami.
Kenza doskonale wykonała swoje zadanie, umożliwiając LKQ kształtowanie nowych standardów w branży i wykorzystanie najnowocześniejszego wizerunku i tożsamości korporacyjnej poprzez modernizację marki LKQ i przygotowanie jej na erę postdigital. Zrobiliśmy pierwszy krok i jesteśmy gotowi kontynuować naszą podróż do przyszłości! – podkreśla Christiane Lesmeister.
Źródło: ELIT Polska