Dzięki otwarciu Centrum Innowacji i Obsługi w Katowicach będzie możliwe tworzenie cyfrowych rozwiązań dla klientów z całej Europy. Nowy ośrodek w Polsce zajmie się ich opracowywaniem i testowaniem. Centrum przyczyni się do szybszej realizacji strategii innowacyjności, cyfrowej transformacji LKQ Europe na potrzeby rynku części zamiennych przyszłości, wprowadzenia rozwiązań all-in-one dostępnych za pośrednictwem aplikacji, nowatorskich rozwiązań dla handlu elektronicznego i wyspecjalizowanych internetowych platform szkoleń dla klientów.
Nadal widzimy możliwości wzrostu i rozwoju w Polsce. Będziemy rozwijać Centrum Innowacji i Obsługi w Katowicach oraz infrastrukturę również w innych rejonach Polski. Nie wykluczamy także akwizycji w Europie.
Polska będzie jednym z ostatnich krajów w regionie, który całkowicie przestawi się na pojazdy elektryczne. Biorąc pod uwagę liczbę pojazdów elektrycznych i hybrydowych zarejestrowanych w Polsce warsztaty niezależne jeszcze długo nie muszą obawiać się o swoją przyszłość. Mają jeszcze co najmniej kilka lat na to, by przygotować się do transformacji.
LKQ jest członkiem grupy zakupowej ATR International, głównie poprzez naszego niemieckiego dystrybutora części zamiennych – firmę Stahlgruber. Jest to wieloletnia i bardzo owocna współpraca.
Dla LKQ bardzo ważnym elementem jest rozwój oferty części zamiennych do starszych pojazdów używanych. Naszym priorytetem jest rozwój atrakcyjnych produktów dostosowanych do potrzeb właścicieli takich pojazdów, robimy to na poziomie globalnym. Nie koncentrujemy się na rozwoju oferty zróżnicowanej pod kątem lokalnych dystrybutorów. Jesteśmy przekonani, że nasza oferta części do pojazdów używanych spełnia najwyższe standardy jakości i spełnia oczekiwania klientów.
W naszej ofercie posiadamy produkty marki własnej – Starline – która obejmuje obecnie 50 linii produktów, pokrywających ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych.
Tak, zdecydowanie. Jestem pod wrażeniem ogromnego doświadczenia i profesjonalizmu członków naszego zespołu w Polsce.
English version below:
We still see opportunities for growth and development in Poland – an Interview with Arnd Franz, CEO of LKQ Europe.
Thanks to the opening of the Innovation and Service Center in Katowice, it will be possible to create digital solutions for Ccustomers from all over Europe. The new center in Poland will take care of their development and testing. The center will contribute to faster implementation of the innovation strategy, digital transformation of LKQ Europe for the aftermarket of the future, introduction of all-in-one solutions available through applications, innovative solutions for e-commerce, and specialized online platforms for customer trainings.
We still see opportunities for growth and development in Poland. We are going to develop our Innovation and Service Center in Katowice, as well as our infrastructure in other regions of Poland. We also do not rule out acquisitions in Europe.
Poland will be one of the last countries in the region, completely switching to electric vehicles. Considering the number of electric and hybrid vehicles registered in Poland, independent garages do not have to worry about their future for a long time. They still have at least a few years to prepare for the transition.
LKQ is a member of the ATR International purchasing group, mainly through our German parts distributor Stahlgruber. This is a long-standing and very fruitful cooperation.
For LKQ, the development of a spare parts range for older used vehicles is very important. Our priority is to develop attractive products tailored to the needs of owners of such vehicles, and we do this on a global level. We do not focus on creating a differentiated offer for local distributors. We are confident that our range of used vehicle parts meets the highest quality standards and customer expectations.
For LKQ, the development of a spare parts range for older used vehicles is very important. Our priority is to develop attractive products tailored to the needs of owners of such vehicles, and we do this on a global level. We do not focus on creating a differentiated offer for local distributors. We are confident that our range of used vehicle parts meets the highest quality standards and customer expectations.
We offer our own brand – Starline – which currently includes 50 product lines, covering more than 90% of spare parts for passenger cars.
Yes, definitely. I am impressed by the vast experience and professionalism of our team members in Poland.