Wał Cardana ma przeguby uniwersalne i przenosi siłę napędową ze skrzyni biegów na mechanizm różnicowy osi napędowej lub na koła. Dzięki przegubom uniwersalnym ruchy obrotowe mogą być kierowane w różnych kierunkach, dzięki czemu skrzynia biegów i oś są ruchome i nie są ze sobą połączone sztywno i bez zawieszenia.
Aby zapobiec zwisaniu wału na całej jego długości, zainstalowano łożysko środkowe, które go stabilizuje. Łożysko środkowe to łożysko wałeczkowe, często osadzone w gumie w celu tłumienia drgań, przez które wkładany jest wał.
Podczas demontażu należy zachować pozycję zgodną z instrukcjami producenta, w przeciwnym razie podczas późniejszej instalacji mogą wystąpić nierównowagi.
Przed montażem wszystkie części należy oczyścić z pozostałości korozji, kurzu i brudu. Połączenia muszą być posmarowane. Po instalacji należy przeprowadzić test funkcjonalny.
Źródło: Diesel Technic