Lśniące felgi i czarne gumy | MOTOFAKTOR

Lśniące felgi i czarne gumy

Kilka chwil pracy i nieco nowoczesnej chemii wystarczy, by klient odbierając swoje auto po wiosennym przeglądzie zaniemówił z wrażenia.
19/04/2013

Eksperci firmy K2 radzą jak w szybki i łatwy sposób nadać oponie i feldze odpowiedni wygląd, jakiego nie powstydziłoby się fabrycznie nowe auto.

 

Podobnie jak schludny strój, tak i zadbany samochód jest wizytówką mężczyzny. Nawet najbardziej efektownie wyglądający pojazd nie będzie dobrze prezentował się z brudnymi felgami czy zniszczonymi oponami.

Czyste obręcze

Czarny nalot na felgach to najcięższy do usunięcia brud na jaki trafiamy w trakcie mycia auta. Opiłki materiału ściernego z klocków hamulcowych, rozgrzane do temperatury kilkuset stopni Celsjusza z dużą siłą wbijają się w strukturę felgi. Mogą być one przyczyną trwałych uszkodzeń na powierzchni obręczy. Ważne jest więc, aby starannie i regularnie je myć. Odpowiednio konserwowane, będą bardziej odporne na zabrudzenia.

 

Jak zabrać się do mycia felg? Zaczynamy od dokładnego spłukania brudu z obręczy, najlepiej za pomocą myjki wysokociśnieniowej lub węża z końcówką  zapewniającą silny strumień wody. Ważne, aby zrobić to zanim zajmiemy się pielęgnacją karoserii. Brud spłukiwany pod ciśnieniem z kół, może zniweczyć efekty jej mycia. Następnie należy spryskać obręcz produktem dedykowanym myciu felg. W większości są to silnie żrące roztwory kwasów wzbogacone o detergenty i inne substancje chemiczne. Aby nie zniszczyć bezpowrotnie felgi, warto wybrać produkt mniej agresywny, np. K2 Felix. Środki tego typu skutecznie usuwają brud, a przy tym są całkowicie bezpieczne dla opon i lakieru. Po użyciu zostawiają na powierzchni cienką warstwę ochronną, która chroni obręcze przed korozją.

 

Po umyciu felg, ponownie dokładnie spłukujemy je czystą wodą. Jeśli na umytej powierzchni zostaną czarne punkty, z pewnością będą to plamy ze smoły. Do ich usuwania należy użyć dedykowanego produktu. W przypadku felg stalowych z kołpakami, postępujemy podobnie. Demontujemy kołpaki, spłukujemy z nich wierzchnią warstwę brudu i czyścimy np. preparatem Felix.

Lśniące chromy

Dla uzupełnienia wcześniejszych działań warto nabłyszczyć felgi pastą do polerowania powierzchni metalowych – K2 Aluchrom.  Przywrócimy im w ten sposób utracony blask. Aluchrom to kolejny produkt odznaczający się łatwością stosowania. Nanosimy i polerujemy felgę miękką szmatką, aż do uzyskania efektu.

Opony jak nowe

Brud, sól drogowa oraz czynniki atmosferyczne takie jak np. promieniowanie UV, stopniowo niszczą opony. Powodują, że elementy robią się matowe, powstają na nich przebarwienia i pęknięcia. Stosując dedykowane środki do pielęgnacji opon z łatwością nadamy gumie efektownego wyglądu i zakonserwujemy ją. Zaczynamy od umycia opon. Następnie czekamy aż wyschną. Nanosimy produkt na ich powierzchnię i przecieramy gąbką lub miękką szmatką. Ważne jest aby produkty takie jak np. K2 Bold stosować na ran opony a nie bieżnik. Środek uzupełnia wilgoć utraconą przez mieszankę gumową dzięki czemu odzyskuje ona swój naturalny, głęboki czarny kolor. Dodatkowo, zostawia na jej powierzchni warstwę ochronną, która ogranicza osadzanie się brudu.

 

Artykuł sponsorowany przez firmę K2

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).