MAHLE zainwestował około 6 milionów euro w w pełni zautomatyzowany obiekt o powierzchni 1200 m². Dodatkowe lokalizacje magazynowe w Europie mają zostać podobnie wyposażone począwszy od 2023 roku. Cyfryzacja jest ważnym narzędziem dla wszystkich działów grupy MAHLE, umożliwiającym wyższą wydajność i lepszą kontrolę jakości.
MAHLE Aftermarket działa cyfrowo w wielu obszarach już od dłuższego czasu. Rozwijamy to dzięki zautomatyzowanemu kompletowaniu zamówień, aby lepiej służyć naszym klientom – mówi Olaf Henning, członek Komitetu Zarządzającego MAHLE i dyrektor jednostki biznesowej Aftermarket.
Skalowalne, zautomatyzowane magazyny pozwalają MAHLE Aftermarket elastycznie reagować na zmieniające się stany magazynowe i wysyłki. W czasach coraz ściślejszych globalnych łańcuchów dostaw jest to szczególnie ważne. Wysoce zautomatyzowane magazyny są również bardziej zrównoważone i zasobooszczędne. System wybrany przez MAHLE wykorzystuje tylko około jednej czwartej powierzchni konwencjonalnego magazynu. Zmniejsza to koszty i ilość gruntów potrzebnych pod lokalizacje logistyczne. Ponadto zautomatyzowane magazyny są bardzo wydajne: dziesięć zrobotyzowanych wózków wahadłowych zużywa tylko tyle energii elektrycznej, co odkurzacz.
W lokalizacji Olive Branch, która obejmuje około 30 000 m2 produkcji i operacji logistycznych, obecnie przechowywanych jest 22 000 różnych produktów do filtracji i zarządzania ciepłem oraz komponentów silnika. Ponadto centrum logistyczne służy jako elastyczny i skalowalny sposób organizowania materiałów eksploatacyjnych do produkcji uszczelek silnikowych na miejscu. W 2023 r. kolejną lokalizacją logistyczną, która ma zostać przekształcona, będzie Décines we Francji.
MAHLE w szybkim tempie rozwija swoją ofertę cyfrową dla niezależnych warsztatów i sprzedawców detalicznych – począwszy od rozwiązań e-commerce, informacji, wsparcia technicznego i szkoleń, aż po wirtualne targi.
Źródło: Mahle