MAHLE dostarczy komponenty do silnika wodorowego „MAN hTGX”, laureata nagrody Truck Innovation Award 2025.
Producent pojazdów użytkowych MAN Truck & Bus zlecił firmie MAHLE dostarczenie komponentów do silnika wodorowego swojej ciężarówki „MAN hTGX”. Pojazd został niedawno uhonorowany nagrodą Truck Innovation Award 2025. Silnik z bezpośrednim wtryskiem i 6 cylindrami ma pojemność skokową 16,8 l i generuje moc wyjściową 383 kW. Będzie wyposażony w układ tłokowy składający się z tłoka, pierścieni tłokowych, sworznia tłokowego i tulei cylindra. Dalsze komponenty od MAHLE zostaną również wykorzystane w układzie rozrządu. MAN planuje wyprodukować około 200 sztuk swojego samochodu ciężarowego, klasyfikowanego jako pojazd bezemisyjny (ZEV), na wybrane rynki od 2025 r. Wykorzystanie wodoru w silniku spalinowym jest ważną dźwignią dekarbonizacji, szczególnie w sektorze pojazdów użytkowych. Oprócz elektryfikacji, zrównoważone silniki spalinowe, które działają na paliwach odnawialnych, stanowią ważny obszar strategiczny dla Grupy MAHLE.
„MAHLE z powodzeniem przeniosło w przyszłość swoje stuletnie doświadczenie w zakresie komponentów silników. Nasze najnowocześniejsze tłoki i inne części sprawiają, że silnik spalinowy nadaje się do wodoru, a tym samym jest neutralny dla klimatu” — powiedział dr Roger Busch, członek Komitetu Zarządzającego MAHLE i Kierownik Sprzedaży. „Dziś jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania naszych klientów w zakresie wydajności, efektywności i żywotności”.
MAHLE udało się opracować komponenty silnika, aby spełnić specyficzne wymagania dotyczące eksploatacji wodoru. Testy w wodorowym ośrodku testowym firmy w Stuttgarcie potwierdzają wysoki poziom dojrzałości i już przekonującą przydatność do produkcji seryjnej nowoczesnej technologii silników wodorowych. Dzięki jednostce ogniw wodorowych MAHLE można w szczególności ograniczyć do minimum zużycie oleju przez silnik i tzw. przedmuch, czyli wyciek wodoru do skrzyni korbowej. Umożliwia to bezpieczną i bezawaryjną pracę silnika.
Wodór jest paliwem odnawialnym o największym potencjale dekarbonizacji sektora transportu. MAHLE jest dobrze przygotowane, mając do dyspozycji komponenty i głęboką wiedzę specjalistyczną w zakresie systemów silników wodorowych, a także układów napędowych ogniw paliwowych, aby aktywnie kształtować transformację klimatu w sektorze transportu.
MAHLE pracuje obecnie nad prawie 30 projektami silników wodorowych dla klientów z sektora drogowego i terenowego. Dzięki obecnemu kontraktowi z MAN Truck & Bus kolejny producent pojazdów rozpoczyna produkcję seryjną przy użyciu komponentów MAHLE. Dalsze serie z innymi klientami są planowane na 2025 rok.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: MAHLE