MAHLE ma dostarczyć części silnika wodorowego | MOTOFAKTOR

MAHLE ma dostarczyć części silnika wodorowego

MAHLE otrzymał seryjne zamówienie od producenta silników, marki DEUTZ, na opracowanie i dostawę komponentów do silników wodorowych.

 

  • MAHLE zaopatrzy DEUTZ w komponenty do silnika wodorowego
  • Pierwsze seryjne zastosowanie w silnikach stacjonarnych ma nastąpić od końca 2024 roku
  • Planowane są dalsze zastosowania w sektorze pozadrogowym, na przykład w maszynach rolniczych i budowlanych
  • Wodór daje możliwość eksploatacji silników w sposób neutralny dla klimatu
  • MAHLE wnosi wiedzę specjalistyczną w zakresie układów silnika i paliw alternatywnych
  • Dyrektor generalny MAHLE, Arnd Franz: Kamień milowy na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej dzięki otwartości technologicznej i innowacjom.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Arnd Franz CEO i Dyrektor Zarządu Grupy Mahle 15.09.2022
Arnd Franz CEO i Dyrektor Zarządu Grupy MAHLE, Fot. MAHLE

Postrzegamy wodór jako ważny element budulcowy zrównoważonej mobilności, zwłaszcza w sektorze pojazdów użytkowych. Ten projekt z DEUTZ jest kamieniem milowym z efektem latarni morskiej, ponieważ pokazuje, że oprócz elektryfikacji istnieją inne dźwignie technologiczne umożliwiające osiągnięcie neutralności klimatycznej – powiedział Arnd Franz, prezes zarządu i dyrektor generalny MAHLE.

 

Aby utrzymać świat w ruchu, potrzebujemy różnych opcji technologicznych. Jak będzie wyglądać neutralna dla klimatu koparka lub kombajn zbożowy, dopiero się okaże. W przypadku silników, które są stale w użyciu i przenoszą duże obciążenia, możliwych jest kilka opcji. Jednym z nich jest silnik wodorowy. Nasze udane projekty pilotażowe pokazują potencjał w sektorze pojazdów użytkowych. Dzięki MAHLE mamy teraz silnego partnera, który pomoże nam wejść do produkcji seryjnej naszych silników wodorowych pod koniec 2024 roku – powiedział dr Sebastian C. Schulte, prezes zarządu DEUTZ.

 

Do zastosowania w silniku wodorowym firma MAHLE dostosowała i rozwinęła aluminiowy tłok i pakiet pierścieni tłokowych z klasycznej technologii diesla. W przypadku spalania wodoru kluczowym wyzwaniem jest znalezienie optymalnej mieszanki gazów, która jest wtłaczana do skrzyni korbowej podczas procesu spalania, a zużyciem oleju. MAHLE sprawdził już niezawodność komponentów wodorowych w wielu różnych klasach silników.

 

Aby osiągnąć cele związane z ochroną klimatu, musimy wykorzystać potencjał wszystkich dostępnych technologii układu napędowego – powiedział Franz.

 

Dlatego MAHLE angażuje się w różnorodność technologiczną w ramach swojej strategii korporacyjnej: Oprócz elektromobilności, w tym ogniw paliwowych i związanego z tym zarządzania termicznego, MAHLE bierze pod uwagę neutralny dla klimatu ekologiczny silnik spalinowy, który jest zasilany paliwami niekopalnymi, takimi jak wodór, aby stać się jedną z technologii przyszłości dla zrównoważonej mieszanki układów napędowych.

 

Już w marcu 2021 roku grupa technologiczna otworzyła nowe centrum testowe do zastosowań wodorowych na powierzchni 1400 metrów kwadratowych w swojej lokalizacji w Stuttgarcie.

 

Źródło: MAHLE

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).