W rozmowie z dziennikarzami na targach IAA Transportation w Hanowerze Arnd Franz, dyrektor generalny MAHLE, podkreślił, że rosnąca elektryfikacja sektora transportu oferuje firmie znaczny potencjał. Powiedział, że liczba komponentów MAHLE na pojazd była dwukrotnie wyższa w przypadku ciężarówek z napędem elektrycznym niż w przypadku konwencjonalnych ciężarówek z silnikiem spalinowym, a w przypadku ciężarówek z ogniwami paliwowymi zostanie podwojona. Sektor zrównoważonych pojazdów użytkowych jest znaczącym obszarem działalności MAHLE. Obecnie klientami grupy jest ponad 120 międzynarodowych marek pojazdów użytkowych w segmencie pojazdów drogowych i terenowych. Sektor pojazdów użytkowych stanowi około jednej piątej działalności OEM MAHLE, a udział ten rośnie.
Czynniki takie jak przypadki użycia, pokonywane odległości, ładowność i dostępna infrastruktura różnią się znacznie w różnych regionach świata.
„Jesteśmy zaangażowani w różnorodność technologiczną, mając na celu dekarbonizację sektora transportu, z jego szerokim zakresem wymagań, tak szybko, jak to możliwe. MAHLE oferuje potrzebne technologie” – dodał Arnd Franz. – „Nasze produkty są opracowywane, testowane i gotowe do produkcji seryjnej”.
Konwersja wodoru na energię elektryczną w ogniwie paliwowym stawia pojazdowi wysokie wymagania techniczne. W Hanowerze MAHLE prezentuje swoje systemowe podejście do ciężarówki z ogniwami paliwowymi z peryferiami ogniw paliwowych, zarządzaniem termicznym i w pełni funkcjonalną, wytrzymałą osią elektryczną, aby zwizualizować interakcję i współzależności między poszczególnymi grupami produktów.
MAHLE w pełni zintegrowało dwa silniki elektryczne SCT z systemami zarządzania cieczą (bez zewnętrznych rurociągów i rur) w ciężarowej osi elektrycznej.
Silnik elektryczny SCT (Superior Continuous Torque) wyróżnia się wytrzymałością wśród silników elektrycznych. Jego ciągła moc wyjściowa wynosząca 480 kW i sprawność 92% sprawiają, że jest to właściwy elektryczny układ napędowy dla ciężarówek elektrycznych z akumulatorem i z ogniwami paliwowymi. Dzięki osi elektrycznej MAHLE może dostarczyć 35 000 Nm momentu obrotowego na koła. 35-tonowa ciężarówka z ogniwami paliwowymi mogłaby zatem przejechać przez przełęcz Brenner z Innsbrucka do Bolzano z oszczędnością czasu wynoszącą 3,5 minuty lub 10% szybciej niż ciężarówka z silnikiem Diesla.
Więcej szczegółów na temat silnika elektrycznego SCT:
Kluczowym elementem zarządzania termicznego jest nowo opracowany system chłodzenia wyparnego, który MAHLE po raz pierwszy prezentuje szerszej publiczności na targach IAA Transportation. System ten wykorzystuje efekt chłodzenia parującej wody. Woda jest rozpylana na chłodnicę chłodziwa przez kratkę, zapewniając optymalną kontrolę temperatury ogniwa paliwowego.
Dalsze szczegóły produktu:
Aby zmniejszyć głośne dźwięki wentylatora pojazdów użytkowych, które mogą być uciążliwe przy pełnym obciążeniu lub podczas ładowania w nocy na obszarach mieszkalnych lub w miejscach odpoczynku, MAHLE opracowało bioniczny wentylator. Inżynierowie wzięli za wzór pióra sowy, jednego z najciszej latających ptaków. Wykazano, że pióra sowy mają działanie redukujące hałas.
Szczegóły produktu:
Targi IAA Transportation odbywają się w Hanowerze od 17 do 22 września. Stoisko MAHLE znajduje się w hali 12.
Źródło: MAHLE
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?