MAHLE o napędach alternatywnych w Hanowerze | MOTOFAKTOR

MAHLE o napędach alternatywnych w Hanowerze

Firma MAHLE na swoim stoisku na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze prezentuje technologie na rzecz dekarbonizacji pojazdów użytkowych.

  • Na targach IAA Transportation firma MAHLE prezentuje innowacje na rzecz szybkiej dekarbonizacji sektora pojazdów użytkowych
  • Wystawa ciężarówek z ogniwami paliwowymi, urządzeniami peryferyjnymi ogniw paliwowych, zarządzaniem termicznym i wytrzymałą osią elektryczną pokazuje kompetencje systemowe grupy.
  • Kolejne światowe innowacje: niezwykle cichy, bioniczny wentylator o wysokiej wydajności i oszczędzające paliwo chłodzenie parowe dla ciężarówek z ogniwami paliwowymi i elektrycznych
  • Dyrektor generalny Arnd Franz: „Jesteśmy zobowiązani do kształtowania zrównoważonego sektora transportu w celu wzmocnienia fundamentów wzrostu gospodarczego”.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

W rozmowie z dziennikarzami na targach IAA Transportation w Hanowerze Arnd Franz, dyrektor generalny MAHLE, podkreślił, że rosnąca elektryfikacja sektora transportu oferuje firmie znaczny potencjał. Powiedział, że liczba komponentów MAHLE na pojazd była dwukrotnie wyższa w przypadku ciężarówek z napędem elektrycznym niż w przypadku konwencjonalnych ciężarówek z silnikiem spalinowym, a w przypadku ciężarówek z ogniwami paliwowymi zostanie podwojona. Sektor zrównoważonych pojazdów użytkowych jest znaczącym obszarem działalności MAHLE. Obecnie klientami grupy jest ponad 120 międzynarodowych marek pojazdów użytkowych w segmencie pojazdów drogowych i terenowych. Sektor pojazdów użytkowych stanowi około jednej piątej działalności OEM MAHLE, a udział ten rośnie.

Czynniki takie jak przypadki użycia, pokonywane odległości, ładowność i dostępna infrastruktura różnią się znacznie w różnych regionach świata.

Arnd Franz CEO i Dyrektor Zarządu Grupy Mahle 15.09.2022
Arnd Franz CEO i Dyrektor Zarządu Grupy MAHLE, Fot. MAHLE

„Jesteśmy zaangażowani w różnorodność technologiczną, mając na celu dekarbonizację sektora transportu, z jego szerokim zakresem wymagań, tak szybko, jak to możliwe. MAHLE oferuje potrzebne technologie” – dodał Arnd Franz. – „Nasze produkty są opracowywane, testowane i gotowe do produkcji seryjnej”.

Systemowe podejście do ciężarówki z ogniwami paliwowymi

Konwersja wodoru na energię elektryczną w ogniwie paliwowym stawia pojazdowi wysokie wymagania techniczne. W Hanowerze MAHLE prezentuje swoje systemowe podejście do ciężarówki z ogniwami paliwowymi z peryferiami ogniw paliwowych, zarządzaniem termicznym i w pełni funkcjonalną, wytrzymałą osią elektryczną, aby zwizualizować interakcję i współzależności między poszczególnymi grupami produktów.

Rys. MAHLE

Wytrzymała oś elektryczna z silnikami elektrycznymi SCT i zarządzaniem cieczą

MAHLE w pełni zintegrowało dwa silniki elektryczne SCT z systemami zarządzania cieczą (bez zewnętrznych rurociągów i rur) w ciężarowej osi elektrycznej.

Silnik elektryczny SCT (Superior Continuous Torque) wyróżnia się wytrzymałością wśród silników elektrycznych. Jego ciągła moc wyjściowa wynosząca 480 kW i sprawność 92% sprawiają, że jest to właściwy elektryczny układ napędowy dla ciężarówek elektrycznych z akumulatorem i z ogniwami paliwowymi. Dzięki osi elektrycznej MAHLE może dostarczyć 35 000 Nm momentu obrotowego na koła. 35-tonowa ciężarówka z ogniwami paliwowymi mogłaby zatem przejechać przez przełęcz Brenner z Innsbrucka do Bolzano z oszczędnością czasu wynoszącą 3,5 minuty lub 10% szybciej niż ciężarówka z silnikiem Diesla.

Silnik elektryczny MAHLE SCT

Więcej szczegółów na temat silnika elektrycznego SCT:

  • Może dostarczać dużą moc przez nieograniczony czas
  • Bardzo mały, lekki i wydajny
  • Dostępny bez pierwiastków ziem rzadkich, jeśli klient sobie tego życzy
  • Nadaje się do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, maszyn budowlanych i ciągników
  • SCT można łączyć zgodnie z zasadą działania silnika elektrycznego MCT (Magnet-free Contactless Transmitter)

Chłodzenie wyparne

Kluczowym elementem zarządzania termicznego jest nowo opracowany system chłodzenia wyparnego, który MAHLE po raz pierwszy prezentuje szerszej publiczności na targach IAA Transportation. System ten wykorzystuje efekt chłodzenia parującej wody. Woda jest rozpylana na chłodnicę chłodziwa przez kratkę, zapewniając optymalną kontrolę temperatury ogniwa paliwowego.

Układ chłodzenia wyparnego od MAHLE

Dalsze szczegóły produktu:

  • Do 50 kW większa wydajność chłodzenia w tej samej przestrzeni montażowej
  • Umożliwia zmniejszenie mocy wentylatora; w przypadku ciężarówki z ogniwami paliwowymi o mocy 300 kW skutkuje to mniejszym silnikiem wentylatora i dodatkową mocą napędową wynoszącą 25 kW lub plus 8%.

Światowa innowacja: bioniczny wentylator o wysokiej wydajności

Aby zmniejszyć głośne dźwięki wentylatora pojazdów użytkowych, które mogą być uciążliwe przy pełnym obciążeniu lub podczas ładowania w nocy na obszarach mieszkalnych lub w miejscach odpoczynku, MAHLE opracowało bioniczny wentylator. Inżynierowie wzięli za wzór pióra sowy, jednego z najciszej latających ptaków. Wykazano, że pióra sowy mają działanie redukujące hałas.

Bioniczny wentylator MAHLE

Szczegóły produktu:

  • Hałas wentylatora ciężarówki jest zmniejszony nawet o 4 dB(A) – ponad dwukrotnie niższy poziom ciśnienia akustycznego
  • 10-procentowa poprawa wydajności
  • 10-procentowa redukcja masy
  • Zakres mocy od 300 W do 35 kW
  • Szeroki zakres zastosowań od małych samochodów elektrycznych po szczególnie wymagające pojazdy użytkowe z ogniwami paliwowymi i napędem elektrycznym na baterie.

Targi IAA Transportation odbywają się w Hanowerze od 17 do 22 września. Stoisko MAHLE znajduje się w hali 12.

Źródło: MAHLE

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).