Podczas obecnego kryzysu związanego z koronawirusem Grupa Mahle może liczyć na dobrą sytuację finansową i płynność. W roku budżetowym 2019 dostawca części samochodowych zintensyfikował i dostosował działania strategiczne i technologiczne pomimo trudnych warunków.
Grupa odnotowała też największą w historii liczbę zamówień, przy czym w dziedzinie samych nowych technologii zamówienie sięgają miliardów. Zależność Grupy od silnika spalinowego w pojazdach zmniejszyła się prawie do 40%.
Kryzys koronawirusowy ma ogromny wpływ na naszą działalność. W marcu i kwietniu nastąpił drastyczny spadek sprzedaży, a rok 2020 będzie wyjątkowo trudny dla Mahle. Grupa ma dobrą sytuację finansową. Dlatego możemy przez pewien czas radzić sobie z kryzysem. Naszym obowiązkiem w zakresie przedsiębiorczości jest konsekwentne kontynuowanie programów poprawy wydajności i utrzymywanie naszej ścisłej dyscypliny kosztowej. W ten sposób opanujemy kryzys.
Dyrektor Generalny i Prezes zarządu grupy Mahle na dorocznej konferencji prasowej w Stuttgarcie - dr Jörg Stratmann
Po prawie całkowitym zamknięciu swoich zakładów na całym świecie, Mahle intensywnie przygotowuje się do wznowienia produkcji w Europie.
Mamy możliwości dostarczenia produktów i jesteśmy w stanie sprostać wymaganiom naszych klientów. Pozostajemy znanym i cenionym za niezawodność partnerem.
- dr Jörg Stratmann
Prezes Mahle zaapelował do polityków o określenie warunków ożywienia gospodarki i pobudzenia popytu w najbliższej przyszłości w celu zabezpieczenia wartości dodanej i zatrudnienia w Niemczech.
Moim zdaniem zachęty oferowane przez ograniczony czas, takie jak premie za zakup samochodu lub tymczasowe obniżenie podatku VAT, byłyby skutecznymi narzędziami. Ważne jest, aby teraz tworzyć perspektywy dla przemysłu i konsumentów.
- dr Jörg Stratmann
Stratmann wyraźnie wzywa do neutralnych pod względem technologicznym środków skierowanych na rynek w szerokim zakresie, tj. nie tylko dla pojazdów elektrycznych i napędów hybrydowych, ale także dla nowoczesnych i wydajnych pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym.
Rok budżetowy 2019 charakteryzował się spadkami na rynkach na całym świecie. Grupa Mahle nie była całkowicie odporna na tę sytuację. Jednak przy skorygowanym spadku sprzedaży o 3%, do 12,0 miliardów euro, osiągnęła lepsze wyniki niż rynek jako całość, który odnotował ogólny spadek o około 5%.
Pomimo trudności gospodarczych i innych wyzwań, takich jak fundamentalna transformacja przemysłu motoryzacyjnego, negatywne skutki geopolityczne, debata na temat Brexitu i otoczenie polityczne z ambitnymi celami, w ubiegłym roku Mahle konsekwentnie realizowała swoją strategię.
W 2019 r. spadek sprzedaży, utrzymujące się wysokie inwestycje w badania i rozwój, wyzwania operacyjne i wysokie rezerwy na restrukturyzację doprowadziły do skonsolidowanej straty netto w wysokości około 212 mln EUR.
Pomimo tej tymczasowej sytuacji, kontynuujemy prace nad dostosowaniem Mahle. Odrabiamy lekcje, aby skutecznie pozycjonować naszą Grupę na przyszłość. Zamierzamy odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu zmian w naszym sektorze i pozostać odnoszącym sukcesy graczem rynkowym i atrakcyjnym pracodawcą.
- dr Jörg Stratmann
Mahle określa swoje cele w zakresie ochrony swojej konkurencyjności jako:
W 2019 r. Mahle wdrożyło kompleksowy pakiet środków. Nowa jednostka biznesowa „Elektronika i mechatronika” została utworzona ze skutkiem od 1 stycznia 2020 r. w celu połączenia kompetencji Grupy w tych dziedzinach i jeszcze silniejszego skoncentrowania się na rozwoju i produkcji silników elektrycznych oraz elektroniki i systemów mechatronicznych.
Grupa utrzymała inwestycje w badania i rozwój na niezmiennym poziomie, a programy oszczędnościowe w różnych obszarach biznesowych Grupy osiągnęły swoje cele pośrednie w 2019 r.
Źródło: Mahle