MAHLE i ADMETOS podpisali na początku sierpnia umowę sprzedaży działu termostatów. ADMETOS zamierza przejąć rozwój i produkcję z około 600 pracownikami w sześciu krajach.
W swojej nowej strategii MAHLE koncentruje się na elektryfikacji i systemach zarządzania ciepłem, a także na przywództwie kosztowym w zakresie komponentów do wysokowydajnych, ekologicznych silników spalinowych. W tym kontekście Grupa zdecydowała się na sprzedaż grupy produktowej termostatów, która nie będzie w przyszłości stanowić strategicznego segmentu biznesowego MAHLE. Termostaty to elementy sterujące temperaturą wody chłodzącej w silnikach spalinowych.
Dzięki ADMETOS mamy nabywcę, który skupi swoją uwagę i energię na branży termostatów i celowo wyprowadzi ją poza Grupę MAHLE w przyszłość – powiedział Jumana Al-Sibai, członek zarządu Grupy MAHLE odpowiedzialny za zarządzanie termiczne.
Grupa produktowa posiada szerokie portfolio klientów z długimi terminami realizacji złożonych zamówień.
ADMETOS to zarządzany przez właściciela holding przemysłowo-inwestycyjny z doświadczeniem w sektorze motoryzacyjnym.
Planujemy rozszerzenie działalności w zakresie termostatów. Widzimy dalszy potencjał w zastosowaniach przemysłowych i możliwości rozwoju poprzez rozszerzenie portfolio również poza sektorem mobilności – powiedzieli dyrektorzy zarządzający ADMETOS, Kai Dorn i Florian Prettl.
Sprzedaż obejmuje lokalizacje Qingdao (Chiny), Berga (Niemcy), Querétaro (Meksyk) oraz obszar rozwoju termostatów w Stuttgarcie (Niemcy). W Mühlacker (Niemcy), Busan (Korea Południowa), Grugliasco (Włochy) i Holýsov (Czechy) dotyczy to tylko obszarów produkcji termostatów, bez pozostałych znajdujących się tam grup produktów.
Sprzedaż termostatów w handlu częściami zamiennymi i akcesoriami pod markami MAHLE i Behr ma być nadal prowadzona przez ogólnoświatową sieć MAHLE Aftermarket.
Źródło: MAHLE