W związku z przedstawionymi wczoraj przez Komisję Europejską planami rewizji rozporządzenia UE w sprawie przyszłych limitów emisji CO2 dla flot ciężkich pojazdów użytkowych, MAHLE opowiada się za ochroną klimatu, która jest otwarta na wszystkie technologie. Wszystkie technologie neutralne dla klimatu są niezbędne do szybszego i skuteczniejszego osiągnięcia celów klimatycznych, przy jednoczesnym uwzględnieniu różnorodności zastosowań nowoczesnego transportu drogowego. Dlatego MAHLE z zadowoleniem przyjęło propozycję Komisji Europejskiej, zgodnie z którą wodór, oprócz technologii akumulatorów, powinien odgrywać ważniejszą rolę jako źródło zielonej energii.
Pojazdy użytkowe są fundamentalnym filarem naszego dobrobytu – powiedział Arnd Franz, prezes zarządu MAHLE i dyrektor generalny MAHLE – Różnorodność zastosowań wymaga indywidualnych rozwiązań technicznych na drodze do neutralności węglowej. W tym celu potrzebujemy innowacyjnej konkurencji, a nie ideologicznych specyfikacji technologicznych.
Zgodnie z propozycjami Komisji Europejskiej istniejące limity emisji CO2 floty dla ciężkich samochodów dostawczych mają zostać rozszerzone i zaostrzone. Ponadto do 2040 r. emisja CO2 ma zostać zmniejszona o 90%.
MAHLE jest zaniepokojone faktem, że Komisja Europejska nie rozważa odnawialnych paliw syntetycznych jako rozwiązania. Szczególnie w odniesieniu do istniejącej floty marnować ma się tu potencjał przyspieszenia redukcji emisji CO2. Firma zachęca instytucje UE do opowiadania się za otwartością technologiczną i szeroką przestrzenią rozwiązań w procesie legislacyjnym, który teraz następuje, aby umożliwić wszystkie opcje przyspieszonej ochrony klimatu.
MAHLE stawia na kompleksową ochronę klimatu poprzez neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla rozwiązania napędowe w ruchu drogowym, nie tylko w samochodach osobowych, ale także w sektorze pojazdów użytkowych. Grupa technologiczna wspiera cel Komisji Europejskiej, jakim jest gospodarka neutralna dla klimatu w 2050 r. i związana z tym zmiana celów emisji CO2 dla ciężkich pojazdów użytkowych. Kluczową rolę odegrać ma w tym elektromobilność.
MAHLE oferuje już na przykład rozwiązania systemowe w zakresie systemów napędowych, zarządzania temperaturą i infrastruktury ładowania. Jedną z najnowszych innowacji produktowych jest nowy silnik elektryczny SCT (Superior Continuous Torque), który ma zapewniać wyjątkowo wysoką moc ciągłą.
Oprócz napędu akumulatorowo-elektrycznego MAHLE rozwija również swoje technologie wykorzystania wodoru. Oprócz innowacyjnych technologii ogniw paliwowych grupa zaprezentowała wysokociśnieniowy impaktor, który w połączeniu z nowymi komponentami silnika umożliwia uzyskanie wysokowydajnych silników wodorowych.
Źródło: MAHLE