Na podstawie reprezentatywnej grupy pań kupujących samochody w oddziałach AAA Auto okazuje się, że kobiety stanowią około 31% ogółu kupujących samochody używane oraz preferują samochody rodzinne typu hatchback.
Po niewielkim spadku zainteresowania pań używanymi hatchbackami, teraz ich sprzedaż znów rośnie i wynosi niemal 40% wszystkich rodzajów nadwozi. Mimo, że auta typu kombi dysponują większą przestrzenią niż hatchbacki i sprzyjają podróżom z dziećmi, nie cieszą się jednak aż takim powodzeniem wśród mam.
W Polsce panie wybierają najczęściej używanego Opla Astrę. Przed zakupem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. Ostatecznie najczęściej wybierają samochody z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Natomiast, dla ponad 22% kobiet priorytetem jest automatyczna skrzynia biegów, to najwyższy rezultat w 31-letniej historii AAA Auto – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
Z danych AAA Auto wynika, że zdecydowanie więcej kobiet preferuje silniki benzynowe, niż mężczyźni – aż 62% pań. Natomiast, zainteresowanie pań napędami alternatywnymi rośnie wolniej niż w przypadku mężczyzn, którzy częściej decydują się na zakup hybryd lub aut elektrycznych. Mimo to, 12% kobiet kupuje auta z napędem 4×4. Największa zmiana w ciągu ostatniego roku zaszła w kwestii preferencji kolorów – kolor szary wciąż jest najbardziej popularny wśród kobiet (21,2%), jednak zaraz za nim panie wybierają kolor biały (20,3%).
Źródło: AAA Auto