„Jesteśmy zachwyceni, że znaleźliśmy w Marcinie Barankiewiczu godnego i porównywalnie wykwalifikowanego następcę Jordiego Bruneta Garcii. Od objęcia urzędu w grudniu 2019 r. Jordi wykonał znakomitą pracę dla europejskiego przemysłu wyposażenia warsztatów” – mówi obecny prezes EGEA Frank Beaujean.
Garcia na własną prośbę wraca do branży wyposażenia warsztatów pod koniec marca. W nadchodzących tygodniach ma szkolić swojego następcę w Brukseli.
Marcin Barankiewicz posiada wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej i dzięki swojej pracy na stanowisku specjalisty ds. organizacyjno-prawnych w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów (PISKP) jest zaznajomiony ze wszystkimi zagadnieniami związanymi z okresowymi badaniami technicznymi (SKP). Od czerwca 2020 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Izby. Dzięki zdobytemu doświadczeniu zawodowemu oraz dyplomowi zdobytemu na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studiom podyplomowym na University of Florida Levin College of Law oraz Uczelni Łazarskiego Barankiewicz jest przygotowany do zadań w Brukseli. W swojej pracy w Polsce reprezentował przedsiębiorców prowadzących stacje SKP oraz specjalistów-diagnostów wykonujących badania techniczne. Odpowiadał między innymi za kontakt z przedstawicielami rządu, parlamentu, administracji publicznej oraz innych organizacji, stowarzyszeń i instytucji branży motoryzacyjnej. Na swoim stanowisku przygotowywał oświadczenia i stanowiska w kwestiach istotnych dla branży SKP oraz aktywnie uczestniczył w procesach legislacyjnych.
„To łut szczęścia dla członków EGEA, że Marcin Barankiewicz swoje bogate doświadczenie prawnicze uzupełnia równie ugruntowaną wiedzą praktyczną. W końcu jest prawnikiem i z wykształcenia technikiem motoryzacyjnym” – mówi Beaujean.
Na nowego Sekretarza Generalnego EGEA czeka wiele zadań. Przede wszystkim trwająca rewizja Pakietu Dotyczącego Zdatności do Ruchu Drogowego przez Komisję Europejską, mająca na celu dostosowanie kontroli pojazdów do najnowszych technologii. Wysokie miejsce zajmuje także kwestia sprawiedliwego i równego dostępu do danych i informacji technicznych, który jest kluczowy dla niezależnego rynku części zamiennych (IAM). Obejmuje to wykonanie wyroku ETS z 5 października 2023 r. w sprawie dopuszczalności stosowania bezpiecznych bramek (SGW) umożliwiających dostęp do danych pojazdu z interfejsów OBD.
„Z niecierpliwością czekamy również na dyskusje na temat wprowadzenia sektorowej regulacji dotyczącej dostępu do danych, zasobów i funkcji pojazdów podłączonych do Internetu. Będą one stanowić podstawę dla zupełnie nowych modeli biznesowych na rynku wtórnym w przyszłości. Nie mogę się doczekać, aby móc wesprzeć EGEA i jej członków moją wiedzą specjalistyczną w tych przyszłościowych tematach” – mówi Marcin Barankiewicz.
Źródło: EGEA
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?