Maserati chce tworzyć przyszłość luksusowej mobilności z pomocą swojej ambitnej strategii. Producent opracowuje kompleksowy plan rozwoju produktów ukierunkowany na elektryfikację. Nadrzędnym celem ma być tu odzwierciedlanie aspiracji klientów.
Maserati jest jedyną luksusową marką grupy Stellantis i po ożywieniu finansowym, które rozpoczęło się w 2021 r., ustanawia silny model biznesowy. Wybiega przy tym w elektryczną przyszłość, aby umocnić swoją pozycję w segmencie aut luksusowych – poprzez utrzymanie wielkości produkcji i rentownych marż, zgodnie z unikalnym pozycjonowaniem marki.
Włoska marka bardziej niż kiedykolwiek wierzy w elektryczną przyszłość mobilności. Obecnie firma z Modeny reorganizuje się we wszystkich obszarach, aby wzmocnić swoją konkurencyjność i wykraczać poza potrzeby nowego luksusowego konsumenta. Jej podróż w elektryczną erę już trwa – rozpoczęła się od premiery dwóch modeli zasilanych wyłącznie prądem: GranTurismo Folgore oraz Grecale Folgore (Folgore określa gamę całkowicie elektrycznych aut Maserati), które można kupić na rynkach UE. GranTurismo Folgore oferuje najnowocześniejsze rozwiązania techniczne wywodzące się z Formuły E. Maserati startuje w innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych bolidów od 2023 r., jako pierwsza marka z Włoch.
W tym roku do oferty ma trafić Maserati GranCabrio Folgore – ma zadebiutować wkrótce po wersji spalinowej. Drogę ku elektryfikacji ma kontynuować nowe MC20 Folgore (2025), zupełnie nowy duży model E-UV z napędem w pełni elektrycznym (2027) oraz elektryczne Quattroporte nowej generacji (2028).
Wszystkie obecne i przyszłe modele marki są i mają być w 100% projektowane oraz produkowane we Włoszech. Bazując na połączeniu rzemiosła i innowacji, Maserati chce pieczętować więź ze swoimi korzeniami: historyczna siedziba w Modenie, gdzie powstają teraz modele MC20 i MC20 Cielo, ma wkrótce wygospodarować zasoby na produkcję tych supersportowych aut także w elektrycznej wersji Folgore.
Chcąc mieć pewność, że samochody Maserati charakteryzują się najbardziej atrakcyjnym stylem i charakterystycznymi detalami, fabryka w Modenie ma być również gospodarzem „Atelier programu personalizacji Fuoriserie”, stworzonego z myślą o kreowaniu szytych na miarę egzemplarzy spod znaku Trójzębu. Zaplanowano już inwestycje w nowe obiekty na terenie zakładów oraz w specjalne sesje szkoleniowe dla nowego personelu pracującego nad programem personalizacji Fuoriserie.
W historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti kierownictwo firmy ma ściśle współpracować z zespołem inżynieryjnym Maserati – składającym się z około 130 profesjonalnych inżynierów i techników, który odpowiada za kompleksowy rozwój obecnej i przyszłej oferty producenta. Zespół ma być powiązany z laboratorium silników (gdzie opracowywane i testowane są w pełni elektryczne układy napędowe), a jego misją ma być zapewnienie marce jeszcze wyższej pozycji w segmencie luksusowych aut. Ta ekipa ma wspólnie budować przyszłość Trójzębu i wynieść kultową markę na nowy poziom.
Rozwój Maserati stanowi część strategicznego planu Stellantis „Dare Forward 2030”, ogłoszonego 1 marca 2022 r. jako segment zasadniczej matrycy organizacyjnej. Wszystkie nowe modele Maserati mają być wyposażone w elektryczne układy napędowe, zgodnie z duchem innowacyjności i wysokich osiągów – typowo dla DNA Maserati. 2024 rok to kluczowy okres w ewolucji i rozwoju firmy, szczególnie pośród wyzwań oraz zmian, przed którymi stoją luksusowe marki w światowym przemyśle motoryzacyjnym.
„Kierując się naszym modeńskim sercem, jedziemy na pełnych obrotach, aby przewodzić zmianom w zakresie elektryfikacji. Dwa z naszych kultowych modeli są już w sprzedaży w wersjach w 100% elektrycznych, a kolejny będzie dostępny jeszcze w tym roku. Chcemy oferować naszym klientom najmocniejsze samochody Maserati w historii, windując granice przyjemności z jazdy w zupełnie nowej epoce. Dzięki naszej długoterminowej strategicznej wizji i dalekosiężnym planom zamierzamy potwierdzić naszą pozycję w świecie luksusu – bazując na wyjątkowych włoskich kompetencjach inżynieryjno-produkcyjnych, stałym doskonaleniu błyskotliwej jakości i budowaniu naszej przyszłości w oparciu o dedykowany model biznesowy, który gwarantuje naszym klientom najlepsze produkty. Produkty odzwierciedlające wartości Trójzębu” – mówi Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.
Źródło: Maserati
Zdjęcie główne: davidedemartis.com
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?