Mazda 6 3. generacji – najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Mazda 6 3. generacji - najczęstsze usterki

Mazda 6 3. generacji to z pewnością jedno z najciekawszych japońskich aut w historii marki, przynajmniej jeśli chodzi o design. Czy za ciekawą stylizacją idzie w parze również japońska jakość?

  • azda 6 3. generacji to przede wszystkim piękna sylwetka i niezawodne silniki, szczególnie benzynowe.
  • Mocną stroną tej Mazdy jest też ogólna niezawodność.
  • Użytkownicy Mazdy 6 3. generacji narzekają na słabą jakość lakieru.
  • Polecamy także inne artykuły z cyklu Najczęstsze usterki”.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora.
  • Chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

Mazda 6 3. generacji – ważne daty

Samochód jest na rynku od 2012 roku. Już 2 lata później Japoński producent zdecydował się na delikatne odświeżenie auta. Pojawiły się niewielkie modyfikacje atrapy chłodnicy, reflektorów oraz zderzaków. Nie są to rewolucyjne zmiany, trudno je dostrzec, jeśli nie jest się fanem marki i nie śledzi historii wszystkich modeli.

Mazda 6 3 generacji

Kolejne zmiany pojawiły się w roku 2018. Tym razem również nie ma rewolucji, ale tylko na zewnątrz. Nowy grill, inne reflektory ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi, a także odświeżone tylne lampy. W środku mamy do czynienia z zupełnie nowym wnętrzem. Niezmieniona jest właściwie tylko kierownica i parę drobnych detali. Najbardziej widoczną zmianą są nowe zegary, a tak naprawdę wyświetlacz TFT oraz drugi 8-calowy wyświetlacz do obsługi systemu info-rozrywki. Najważniejsza zmiana to jednak poprawienie wyciszenia kabiny. Od czasu ostatniej modernizacji, samochód produkowany jest nadal.

Mazda 6 3. generacji – silniki benzynowe

Podstawowa jednostka benzynowa to motor 2.0 SKYACTIV-G o mocy 145 lub 165 KM. To trwałe i godne polecenia silniki. Jedynym ich problemem są wycieki spod pokrywy zaworów, ale to nic poważnego.

Mazda 6 3 generacji wnętrze

Bardziej wymagający mają do wyboru jeszcze 2,5-litrową jednostkę również oznaczoną jako SKYACTIV-G o mocy 192, 194 oraz wariant z turbodoładowaniem generujący 231 KM. Ten ostatni był dostępny tylko w USA. W niektórych egzemplarza z motorem 2,5 l przy około 200 000 km może dojść do pęknięcia głowicy. Oprócz tego, podobnie jak w odmianach 2-litrowych mogą pojawić się drobne wycieki oleju spod pokrywy zaworów. W silniku doładowanym, z czasem może pojawić się jeszcze problem z turbosprężarką. Trzeba pamiętać, że ta w żadnym aucie nie jest wieczna i prędzej czy później będzie wymagała wymiany lub regeneracji. To jednak dotyczy każdego turbodoładowanego silnika.

Mazda 6. 3. generacji – silniki Diesla

W tym modelu był dostępny jeden silniki Diesla 2.2 SKYACTIV-D, ale w trzech wariantach mocy: 150, 175 oraz 184 KM. W pierwszych dwóch latach produkcji wycierały się tutaj wałki rozrządu. Lepiej wybierać młodsze egzemplarze. Warto jednak przy zakupie sprawdzić u mechanika w jakiej kondycji są: wtryskiwacze, dwumasowe koło zamachowe (wersje z manualem), turbosprężarka oraz filtr DPF. Ten części prędzej czy później trzeba wymienić w każdym dieslu.

Mazda 6 3 generacji

Mazda 6. 3. generacji – typowe awarie

Spotykane są przypadki rdzawego nalotu na elementach podwozia, ale nie jest to już tak duży problem jak w pierwszej generacji. Jednak warto dla własnego spokoju zabezpieczyć auto przed korozją po zakupie. Użytkownicy Mazdy 6 3. generacji narzekają na słabą jakość lakieru. Jest zbyt cienki przez co łatwo o odpryski. Zdarzają się też problemy z synchronizatorami w skrzyni manualnej.

Spotykane są również przypadki problemów z reflektorami oraz ze składaniem bocznych lusterek. Z drobnych usterek warto wspomnieć również o niskiej jakości uszczelkach drzwi oraz o problematycznych prowadnicach przednich foteli. Zastrzeżenia można mieć również do jakości tapicerki, która dość szybko się wyciera.

Mazda 6. 3. generacji – podsumowanie

Mazda 6 3. generacji to przede wszystkim piękna sylwetka i niezawodne silniki, szczególnie benzynowe, choć w jednostka 2,5-litrowych zdarzają się przypadki pęknięcia głowicy. Diesel po rozwiązaniu problemów z wałkami rozrządu sprawuje się dobrze. Mocną stroną tej Mazdy jest też ogólna niezawodność, choć nie obyło się bez kilku wpadek, większość z nich jest raczej niegroźna. Najpoważniejsza to nietrwała skrzynia manualna. Nie ma przecież produktów doskonałych.

Mazda bardzo dobrze wypada na tle konkurencji. Auto wręcz bije na głowę pod kątem niezawodności większość modeli, szczególnie niemieckich oraz francuskich. Na rynku jest sporo zadbanych egzemplarzy Mazdy 6 3. generacji, choć i nawet te średnio zadbane nie powinny sprawiać większych problemów w eksploatacji. Lepiej jednak nie ryzykować i decydować się na te droższe sztuki z pewnym przebiegiem oraz z bezwypadkową historią. Posłużą znacznie dłużej. Po zakupie auta warto jeszcze zainwestować w dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne.

Zdjęcia: Mazda

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).