Mimo, że ma ponad 30 lat kultowy roadster Mazda MX-5 pierwszej generacji (NA) cieszy się tak dużą popularnością, że producent wprowadza coraz szerszy asortyment części zamiennych, dzięki czemu europejscy właściciele będą mogli cieszyć się swoimi odrestaurowanymi MX-5 przez kolejne dekady. W sumie obecnie dostępnych jest 117 części do wersji przystosowanych do ruchu lewostronnego (LHD) i 156 podzespołów do samochodów wyprodukowanych w specyfikacji dla ruchu prawostronnego (RHD), które mogą być wykorzystywane w projektach renowacji MX-5.
Aby zyskać pewność, że firma wprowadza na rynek najbardziej potrzebne części, Mazda konsultowała się z wieloma specjalistami i fanklubami MX-5. Wszystkie części będą produkowane w Japonii przy użyciu nowoczesnych metod i z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, aby zachować wygląd i wrażenie oryginalnych komponentów.
Nowa gama obejmuje części, których entuzjaści często poszukali, w tym na nowo opracowane, miękkie pokrycie dachu wykonane z materiału identycznego jak w pierwotnej wersji. Kontynuacją dbałości o autentyzm jest także współpraca z Enkei Wheels – firmą, która będzie produkować aluminiowe felgi pasujące do oryginalnego projektu, ale wyprodukowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, aby były lżejsze i bardziej wytrzymałe. Wiele ruchomych części zamiennych – od pokrętła do otwierania bocznych szyb po zacisk tłoczka hamulca – będzie teraz szeroko dostępnych.
Nie ma drugiej takiej Mazdy, jak MX-5. Ten lekki, sportowy samochód nadal dostarcza dokładnie tego, co nasza marka wnosi do życia: radości z prowadzenia. Cieszymy się, że w roku, w którym obchodzimy setną rocznicę założenia Mazdy możemy przedstawić rozszerzony program części zamiennych do renowacji wiernym fanom MX-5 w całej Europie.
Prezes i CEO Mazda Motor Europe - Yasuhiro Aoyama
Mazda MX-5 zadebiutowała podczas Chicago Auto Show w 1989 roku i wyprodukowano ją dotychczas w ponad milionie egzemplarzy, co czyni ten model najpopularniejszym dwumiejscowym roadsterem na świecie. W czasach gdy zmieniał się przemysł motoryzacyjny, ten kultowy roadster przywrócił to, co bliskie było odejściu w niepamięć – niedrogi, lekki samochód sportowy.
Dzięki globalnej społeczności fanów, MX-5 jest do dziś nadal z nami. W Polsce kultowa Mazda w ostatnich latach jest najpopularniejszym roadsterem sprowadzanym przez prywatnych użytkowników, ubiegły rok był też rekordowy pod względem sprzedaży nowych MX-5 – do klientów w całym kraju trafiło 256 sztuk tego modelu w najnowszej wersji ND.
Źródło: Mazda