Mazda zaprezentowała silnik Diesla o ultraniskiej emisji dla modelu CX-60 | MOTOFAKTOR

Mazda zaprezentowała silnik Diesla o ultraniskiej emisji dla modelu CX-60

Mazda CX-60 e-Skyactiv D napędzana będzie całkowicie nowym 3,3 litrowym rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla.

Podczas niedawnej premiery nowej Mazdy CX-60 PHEV, firma ogłosiła, że model ten dostępny będzie również z mocnym, czystym, wydajnym i opracowanym od podstaw silnikiem e-Skyactiv D. Jest to kolejny etap ewolucji podejścia Mazdy do zrównoważonej mobilności (Multi-Solution Approach) w tym przypadku zaspokajający potrzeby kierowców, którzy poszukują samochodu wydajnego, zdolnego pokonywać długie dystanse, a przy okazji o znakomitej zdolności do holowania przyczep.

 

Układ napędowy Diesla jest dla Mazdy pierwszym, zbudowanym od podstaw, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem e-Skyactiv D o pojemności 3,3 l. Wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania sprawia, że nowa jednostka wysokoprężna jest jednym z najczystszych silników Diesla na świecie i dlatego Mazda jest przekonana, że ta jednostka napędowa przekroczy wymagania zapowiadanych regulacji dotyczących emisji spalin, gdy tylko wejdą one w życie.

 

Nowy, montowany wzdłużnie sześciocylindrowy silnik e-Skyactiv D o pojemności 3283 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail, opracowany został w duchu „rightsizingu”. To oznacza odpowiedni dobór pojemności silnika do wielkości i przeznaczenia samochodu, by uzyskać optymalne parametry mocy i zużycia paliwa. Silnik e-Skyactiv D będzie dostępny do wyboru w dwóch wersjach mocy – 200KM/147kW z napędem na tylne koła i 254KM/187kW z napędem na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD.

 

Wyposażony w nowy, 48-woltowy system Mazda M Hybrid Boost, nowy silnik Diesla łączy wysoką moc z doskonałą oszczędnością paliwa. Nowa, wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) jeszcze bardziej poprawia wydajność silnika, emisję spalin i oszczędność paliwa uzyskując sprawność termiczną przekraczającą 40%.

 

 

Obie te technologie w znacznym stopniu przyczyniają się do uzyskania przez Mazdę CX-60 wyróżniającego zasięgu, poczucia dużej mocy podczas jazdy oraz niskiego zużycia paliwa i emisji spalin.

 

Jednostka e-Skyactiv D 254KM/187kW zapewniać ma przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy, pozwalać osiągnąć prędkość maksymalną 219 km/h i według WLTP odznaczać się zużyciem paliwa zaledwie 5,3 l/100 km przy emisji CO₂ na poziomie tylko 137 g/km. Wariant o mocy 200KM/147kW ma osiągać średnie zużycie paliwa wg WLTP zaledwie 4,9 l/100 km i emisję CO₂ tylko 127 g/km.

 

Rzędowy, sześciocylindrowy silnik wytwarza mniej wibracji dzięki swojej charakterystycznej „doskonałej równowadze”, co ma zapewniać płynną i cichą jazdę, a jednocześnie generować naturalny i przyjemny dla ucha dźwięk pracy. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik ma zapewniać wysoką zdolność holowania przyczepy o masie do 2500 kg, a dzięki prostej budowie, masa silnika ma być podobna do masy czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Skyactiv D o pojemności 2,2 litra, co ma minimalizować różnice w stabilności prowadzenia.

 

Mazda CX-60 z silnikiem Diesla będzie dostępna na większości rynków europejskich, a do salonów trafi w styczniu 2023 r. Polscy dealerzy Mazdy rozpoczną zbieranie zamówień na tę wersję napędową jeszcze w lipcu br. Mazda CX-60 e-Skyactiv D z silnikiem o mocy 200 KM i napędem na tylną oś kosztuje od 201 900 zł za bogato wyposażoną wersję Prime-Line. Mocniejszy wariant 254 KM z napędem na wszystkie koła dostępny jest od poziomu Exclusive-Line i wyceniony został od 231 900 zł.

 

 

W późniejszym terminie do silników Diesla i PHEV dołączyć ma rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy e-Skyactiv X o pojemności 3 litrów, który uzupełni pełną gamę jednostek napędowych Mazdy CX-60.

 

W 2023 r. firma ma zaprezentować nowy model – Mazdę CX-80, która ma być większa od CX-60 i być wyposażona trzy rzędy siedzeń.

 

Źródło: Mazda

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).