Jako globalny dostawca z najszerszym portfolio produktów w branży pojazdów użytkowych, Grupa ZF ma bogate doświadczenie w opracowywaniu systemów dla pojazdów użytkowych, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo jazdy i zmniejszyć ryzyko wypadków. Niektóre z tych systemów są opracowywane, testowane i produkowane w jednej z najważniejszych lokalizacji ZF CVS w Europie, zlokalizowanej we Wrocławiu. Dzięki zaproszeniu, mogliśmy zobaczyć jak wygląda produkcja w jednym z wrocławskich zakładów produkcyjnych.
Jako globalny dostawca z najszerszym portfolio produktów w branży pojazdów użytkowych, Grupa ZF ma bogate doświadczenie w opracowywaniu systemów dla pojazdów użytkowych, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo jazdy i zmniejszyć ryzyko wypadków. Niektóre z tych systemów są opracowywane, testowane i produkowane w jednej z najważniejszych lokalizacji ZF CVS w Europie, zlokalizowanej we Wrocławiu. Dzięki zaproszeniu, mogliśmy zobaczyć jak wygląda produkcja w jednym z wrocławskich zakładów produkcyjnych.
ZF CV Systems Poland Sp. z o.o. we Wrocławiu zatrudnia około 2 850 osób i jest ważną częścią globalnej organizacji ZF – centrum badawczo-rozwojowym i produkcyjnym, zajmującym ponad 53 000 m2 powierzchni.
„Zakłady ZF CVS we Wrocławiu należą do kluczowych jednostek ZF zajmujących się produkcją i rozwojem zaawansowanych układów hamulcowych i elektroniki pojazdowej”, mówi Sebastian Gałka, Site Leader ZF CV Systems Poland we Wrocławiu. „Branża motoryzacyjna jest niezwykle dynamiczna, co wymaga od nas elastyczności i szybkiego dostosowywania się do zmian. Implementujemy nowoczesne narzędzia cyfrowe, które ułatwiają pracę naszym pracownikom. Kształcimy zespół w zakresie cyfrowych kompetencji, co pozwala na szybszą analizę i reakcję. Wśród naszych innowacji znajduje się Digital Twin, który w przyszłości umożliwi nam elastyczne wprowadzanie zmian i optymalizację procesów produkcyjnych, zapewniając jednocześnie najwyższe standardy jakościowe i technologiczne” dodaje.
Działalność produkcyjna ZF we Wrocławiu jest silnie wspierana przez zespół inżynieryjny. Dział badawczo-rozwojowy (R&D) wrocławskiego oddziału CVS zatrudnia 480 osób i pracuje nad projektami rozwojowymi w ramach globalnej sieci R&D Grupy ZF. Wrocławski zespół jest odpowiedzialny za rozwój, projektowanie i testowanie kluczowych komponentów do pojazdów użytkowych, takich jak autobusy, samochody, ciągniki i przyczepy.
„Nasi inżynierowie we Wrocławiu mają znaczący wkład w rozwój technologii ZF w zakresie układów hamulcowych, zawieszenia pneumatycznego czy komponentów sprzęgieł i skrzyń biegów do pojazdów użytkowych” – mówi dr Elżbieta Gawin, dyrektorka Zespołu R&D ZF CV Systems Poland. „Nasza współpraca z globalną siecią inżynieryjną ZF oraz z lokalnym zakładem produkcyjnym daje nam unikalną szansę zaangażowania się w procesy rozwoju produktu od pomysłu, przez testowanie, aż po produkcję najnowszych technologii dla pojazdów użytkowych” – dodaje.
Dobrym przykładem holistycznego podejścia jest lokalny rozwój, testowanie i produkcja mBSP XBS – innowacyjnej, modułowej i skalowalnej pneumatycznej platformy hamulcowej nowej generacji, oferującej wyższy poziom integracji, automatyzacji i bezpieczeństwa. Platforma ta, już produkowana seryjnie przez głównych europejskich producentów OEM, oferuje elektronicznie sterowane, pneumatycznie uruchamiane hamowanie i nadaje się do wszystkich konfiguracji pojazdów użytkowych, w tym ciężarówek i przyczep. mBSP XBS oferuje uproszczony układ systemu ze scentralizowaną inteligencją w jednym ECU. Zapewnia skalowalne funkcje od ABS po EBS, jednocześnie obsługując funkcje automatyzacji do poziomu 5 i spełniając najnowsze wymogi dotyczące bezpieczeństwa.
Ważnym czynnikiem sukcesu wrocławskiej lokalizacji ZF CVS jest digitalizacja i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań produkcyjno – inżynieryjnych. Zespół Symulacji, będący integralną częścią Działu R&D wdraża technologię Digital Twin w Dywizji CVS jednocześnie współpracując z innymi dywizjami ZF, wykorzystując efekt synergii. Dzięki holistycznemu podejściu, zespół nie tylko wykonuje multidyscyplinarne symulacje odzwierciedlające zachowania produktu w okresie jego życia, ale też wdraża rozwiązania w obszarze produkcyjnym. Jeden z pilotażowych projektów realizowanych we Wrocławiu dotyczy zaworu ABS, będącego integralną częścią wspomnianej platformy hamulcowej mBSP XBS.
Dzięki szerokiej gamie produktów i rozwiązań na rynku, ZF jest jednym z najbardziej skutecznych dostawców zróżnicowanej technologii dla pojazdów użytkowych na świecie. W ostatnich latach grupa zbudowała solidne fundamenty dla obecnych i przyszłych sukcesów, dzięki przejęciu TRW i WABCO. Pozwoliło to na znaczne rozszerzenie portfolio i pomaga ZF uzyskać znaczą synergię między swoimi oddziałami. Synergia ta, w połączeniu z elastycznością produkcji, dają ZF decydującą przewagę konkurencyjną w branży pojazdów użytkowych.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: