Cała wiedza marki McLaren w zakresie lekkiej inżynierii, osiągów i aerodynamiki została zastosowana w W1.
W1 to supersamochód na każdą okazję. Jak podaje producent auto równie dobrze czuje się na drodze i torze. Jako najszybciej przyspieszający supersamochód McLarena dopuszczony do ruchu drogowego, jest ekscytujący w prowadzeniu niezależnie od okoliczności.
Po przełączeniu trybu jazdy z drogowego na sportowy przód obniża się o 37 mm, a tył o 17 mm. Dodatkowo zmieniany jest opływ powietrza nad i pod autem tworząc dodatkowy docisk o wartości 1000 kg.
Całkowicie nowy 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 928 KM, który debiutuje w wersji W1, jest połączony z modułem elektrycznym o mocy 347 KM. Dzięki temu całkowita moc dostępna dla kierowcy wynosi 1275 KM.
Silnik połączony jest z 8. biegową skrzynią biegów wyposażoną w elektryczny bieg wsteczny.
Moduł E jest zasilany przez akumulator o pojemności 1,384 kWh, co pozwala na przejechanie tylko z napędem elektrycznym odcinka 2 kilometrów.
Ale moduł elektryczny nie jest po to – to dzięki niemu możliwe jest osiągnięcie 1340 Nm momentu obrotowego i mocy jednostkowej na poziomie 911 KM na tonę masy pojazdu.
To pozwala na rozpędzenie się:
Jak przyspiesza, tak i hamuje – przednie hamulce są aktywowane za pomocą 6-tłoczkowych zacisków, a tylne za pomocą 4-tłoczkowych zacisków, oba o kutej konstrukcji monoblokowej. Przednie tarcze o średnicy 390 mm mają dodatkową warstwę ceramiczną. Zapewnia to większą trwałość, a jednocześnie pozwala na stosowanie bardziej agresywnych klocków hamulcowych. Jaki jest tego efekt?
W1 jest standardowo objęty kompleksową gwarancją:
Siedzenia kierowcy i pasażera są integralną częścią nadwozia typu monocoque wykonanego z kompozytu węglowego. Aby jednak kierowca mógł się „dopasować” do samochodu – przesuwają się pedały oraz kierownica z deską rozdzielczą.
Do tej wersji McLarena opracowano również opony.
W W1 możliwe są trzy opcje opon o rozmiarze 265/35/19 z przodu i 335/30/20 z tyłu.
Standardowym wyposażeniem jest opona Pirelli P ZEROTM Trofeo RS do jazdy po drogach. Opona ma mieszankę specjalnie opracowaną, aby utrzymać najwyższe osiągi i stałą przyczepność podczas sesji na torze.
Dostępne są również opony Pirelli P ZEROTM R i Pirelli P ZEROTM Winter 2. Obie wykonane specjalnie dla W1 – przy czym pierwsza z nich jest rozwiązaniem skoncentrowanym na drodze, a druga zapewnia wyjątkowe osiągi w niskich temperaturach.
Ceny zaczynają się od ok. 2 mln. funtów (wliczając podatki) w Wielkiej Brytanii, a ostateczny koszt zależy od poziomu personalizacji samochodu.
Wyprodukowanych zostanie zaledwie 399 samochodów – wszystkie zostały już przydzielone klientom.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: