Z Ewą Woch, dyrektor zarządzającą easyFairs Poland, rozmawiał Leszek Kadelski.
Firma easyFairs jako międzynarodowy organizator profesjonalnych targów branżowych powstała w Belgii, gdzie znajduje się jej główna siedziba. Prócz tego prężnie działamy w 16 krajach Europy i Ameryki Południowej, w tym również od 2008 roku w Polsce. Jesteśmy zdania, iż polski rynek targowy zyskał w ostatnich latach na znaczeniu, stąd staramy się w pełni wykorzystać jego wciąż znaczący potencjał. Warto podkreślić, że targi to jedna z najskuteczniejszych metod promocji, wciąż efektywnie wykorzystywana przez wiele polskich przedsiębiorstw. Zawsze podkreślam podczas spotkań z zespołem, iż nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugą osobą. Ludzie wciąż mają potrzebę rozmowy, dlatego wierzę, że targi są najlepszym miejscem do tego typu spotkań branżowych.
W stosunkowo krótkim okresie działalności wprowadziliśmy na rynek polski sześć imprez branżowych o zróżnicowanej tematyce. Kalendarz targowy na rok 2013 rozpoczął się od targów gastronomicznych FOOD-to-GO, które po raz III odbyły się w Gdańsku. Za nami również V jubileuszowe targi opakowaniowe PACKAGING INNOVATIONS, które jak co roku miały miejsce w Warszawie. Warto dodać, iż są to najważniejsze targi tego typu w Europie Środkowej, doceniane przez branżowych gości z kraju i ze świata. W czerwcu odbędą się II targi ciepłownicze WATER&HEAT, których pierwsza edycja choć kameralna spotkała się z pozytywnym przyjęciem. Na to jedyne w Polsce wydarzenie zapraszamy w czerwcu do Hali Targów w Krakowie. Zaraz po wakacjach, również w Krakowie, odbędą się IV targi utrzymania ruchu MAINTENANCE oraz V targi materiałów sypkich i masowych SyMas. Tegoroczny kalendarz zamkną II targi motoryzacyjne MeCaTech, na które serdecznie zapraszam 14-15 września do wrocławskiej Hali Orbita. Każde z organizowanych wydarzeń cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno wystawców, jak i odwiedzających, stąd nie wykluczamy możliwości jeszcze większego rozwinięcia naszej oferty w przyszłości.
Stolicę Dolnego Śląska wybraliśmy ze względu na zlokalizowanie w tym regionie wielu usług o charakterze transportowym i tranzytowym, które stanowią ważną część tamtejszej gospodarki i wpływów kapitałowych. Wiele stacji i punktów kontroli pojazdów, specjalizujących się w obsłudze samochodów ciężarowych i użytkowych, znajduje się właśnie we Wrocławiu i okolicach. Ponadto ufamy, iż wzmożony ruch kołowy, a także skoncentrowanie sieci przewozowej na Dolnym Śląsku zaowocuje dużym odzewem ze strony firm zajmujących się naprawą samochodów osobowych.
Wszystkim wystawcom gwarantowane są równe szanse zaprezentowania swojej oferty za sprawą takiej samej zabudowy stoisk wystawienniczych, co pozwala na skupienie uwagi na samym produkcie bądź usłudze, umniejszając wagę zbędnych ozdobników. Szczególnie istotne wydaje się to w kontekście branży motoryzacyjnej, gdzie powinien dominować prostszy, bardziej klarowny przekaz techniczny. Poprzez udział w targach nasi wystawcy zyskują coś więcej niż tylko możliwość zaprezentowania oferty swojej firmy. Prowadzimy szeroko zakrojone działania marketingowe, które pomagają w rozpropagowaniu informacji na temat firm biorących udział w wydarzeniu. Rozgłos imprezie zapewniają m.in. jej honorowi patroni oraz partnerzy – w tym motofaktor.pl. Wielu przydatnych treści dostarcza również prasa branżowa oraz liczne portale o tematyce motoryzacyjnej, z którymi współpracujemy. Informacje na temat aktualnych wydarzeń mogą Państwo również usłyszeć w lokalnych rozgłośniach radiowych oraz obejrzeć zapowiedzi i relacje w telewizji. Ważną stroną komunikacji marketingowej easyFairs jest regularne przesyłanie newsletterów do bazy kilkunastu tysięcy kontaktów, co zapewnia dotarcie do szerokiego grona zainteresowanych. Ponadto prowadzimy skuteczny telemarketing, który za każdym razem przynosi oczekiwane efekty. Działamy również za pośrednictwem social media, w postaci profilu na Facebooku czy bloga poświęconego tematyce organizowanych targów. Przydatnych informacji dostarczamy także poprzez serwis Goldenline.
Targi easyFairs charakteryzują się dokładnym doborem gości branżowych, do których docieramy za pomocą odpowiednich badań rynku przeprowadzanych przed każdą kolejną edycją imprezy. Tym samym poznajemy potrzeby i oczekiwania naszych potencjalnych gości. W tym roku prowadziliśmy akcję „Kalendarz na Nowy Rok”. Dzięki tej akcji udało nam się dotrzeć do kilkudziesięciu dolnośląskich warsztatów samochodowych i porozmawiać z ich właścicielami, pracownikami i klientami. Takie działania pozwalają nam głębiej wniknąć w rynek i zrozumieć zasady jego funkcjonowania. Powracając jednak do Pana pytania… wśród odwiedzających targi MeCaTech można spotkać m.in. przedstawicieli warsztatów samochodowych, wulkanizacyjnych, lakierniczych, blacharskich, ASO, czy stacji kontroli pojazdów. Targi odwiedzają również producenci, dealerzy oraz indywidualni sprzedawcy pojazdów. Taki dobór gości targowych umożliwia nawiązanie wielu atrakcyjnych i lukratywnych kontaktów biznesowych.
Targi Obsługi Serwisowej Pojazdów i Techniki Warsztatowej MeCaTech stanowią bezpośrednią kontynuację targów dla branży samochodowej organizowanych przez easyFairs w Szwecji i Szwajcarii. Polska odsłona imprezy wyróżnia się na tle innych tego typu przedsięwzięć za sprawą Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, które prócz zaprezentowania niebanalnych umiejętności mechaników z całej Polski, znakomicie uświetniają formułę samych targów. Ponadto warto wziąć udział w bezpłatnych seminariach learnShops, które są integralną częścią każdych targów easyFairs. Prezentacje odbywają się w specjalnie wydzielonych częściach ekspozycji targowej, a nie w zamkniętych salach wykładowych. To powoduje, że uczestnicy czują się bardziej komfortowo i swobodnie, co wpływa nie tylko na dobrą atmosferę, ale również zachęca do konstruktywnych dyskusji. Wart uwagi jest fakt, iż warsztaty learnShops zaprojektowane są tak, by przekazać praktyczne informacje jak największej liczbie zwiedzających w stosunkowo krótkim czasie.
Ubiegłoroczna I edycja targów MeCaTech cieszyła się dużym zainteresowaniem, zarówno ze strony wystawców, jak i przybyłych do Wrocławia gości. Śmiało można stwierdzić, iż na te dwa dni targowe Hala Orbita zamieniła się w prawdziwe forum mechaników. Targi odbyły się w przyjemnej atmosferze a większość gości zadeklarowała swój ponowny udział w przyszłym roku. Dlatego też zachęcam Państwa do odwiedzenia tego jedynego na Dolnym Śląsku wydarzenia, które odbędzie się 14-15 września w Hali Orbita we Wrocławiu.