Do 2030 r. Mercedes-Benz planuje przejść na zasilanie wyłącznie energią elektryczną wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Współpracując z wiodącymi firmami z szybko rozwijającej się dziedziny technologii półprzewodnikowych, producent „napędza” swoją działalność badawczo-rozwojową, wspiera dalsze postępy w rozwoju akumulatorów i systematycznie poszerza własną sieć kluczowych partnerów technologicznych. W ten sposób chce zapewnić sobie nieprzerwany dostęp do najnowszych rozwiązań.
Dzięki wiedzy i doświadczeniu z zakresu badań nad akumulatorami półprzewodnikowymi oraz ich produkcji ProLogium jest silnym partnerem Mercedes-Benz.
Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG i dyrektor ds. technicznych odpowiedzialny za rozwój oraz zakupy, powiedział: Wierzymy, że zasięg i efektywność to nowe punkty odniesienia, jeśli chodzi o auta elektryczne. Technologia półprzewodnikowa pomaga zmniejszyć rozmiar i wagę baterii. Właśnie dlatego współpracujemy z firmami takimi jak ProLogium – chcemy mieć pewność, że Mercedes-Benz nadal będzie „podbijać” nowe obszary w sektorze motoryzacyjnym, z korzyścią dla naszych klientów.
Współpracujemy z Mercedes-Benz przy testowaniu naszych ogniw akumulatorowych dla aut elektrycznych już od 2016 r. Cieszymy się, że teraz możemy wzmocnić i rozszerzyć nasze partnerstwo – powiedział Vincent Yang, dyrektor generalny i założyciel ProLogium Technology – Współpracując z Mercedes-Benz, chcemy zademonstrować skuteczne zastosowanie naszych bezpiecznych, wysokowydajnych ogniw półprzewodnikowych i pokazać, że spełniają one najwyższe standardy jakości Mercedes-Benz. W ProLogium wierzymy, że innowacyjna technologia musi być poparta skalowalnością produkcji. Z niecierpliwością czekamy na rozbudowę naszej nowej fabryki do końca 2022 r. oraz na współpracę z naszymi klientami. Naszym celem jest pomyślna masowa produkcja.
Zgodnie z umową Mercedes-Benz zasiądzie w radzie dyrektorów ProLogium. Inwestycja producenta wesprze rozwój technologii ProLogium oraz plany uruchomienia produkcji baterii w Europie.
Akumulatorowe ogniwa półprzewodnikowe stanowią jedną z kluczowych „dźwigni” determinujących koszty, skalowalność oraz gęstość energii akumulatorów do samochodów elektrycznych. Elektrolit w stanie stałym pozwala na stosowanie materiałów o wysokiej zdolności magazynowania, wysokim przewodnictwie jonowym i wyższej stabilności chemicznej. Innowacyjne materiały oraz konstrukcja akumulatorów półprzewodnikowych mogą niemal podwoić zasięg, jaki zapewniają dzisiejsze konwencjonalne ogniwa litowo-jonowe.
Źródło: Daimler