Transformacja firmy i produktów Mercedesa w kierunku mobilności wolnej od CO2 wymaga kolejnych optymalizacji organizacyjnych. I tak wszystkie działania dot. konstrukcji i produkcji zespołów napędowych zostały skumulowane w nowej strukturze, jaką jest Mercedes-Benz Drive Systems. Pozwolić ma to na osiągnięcie efektów synergii i jeszcze bardziej przyspieszyć nadchodzącą transformację. Nowa jednostka scala wszystkie aktywności z zakresu rozwoju, produkcji, a także obszarów pokrewnych – zarządzania jakością, planowania oraz zaopatrzenia. Jako wewnętrzny dostawca odpowiada za silniki i skrzynie biegów, akumulatory i napędy elektryczne, a także związany z nimi sprzęt oraz oprogramowanie.
Układ napędowy to jeden z głównych zespołów naszych pojazdów – to on determinuje typową dla Mercedesa charakterystykę jazdy – bez względu na to, czy chodzi o napęd wyłącznie elektryczny, hybrydowy, czy konwencjonalny. Dzięki nowej jednostce Mercedes-Benz Drive Systems wygenerujemy efekty synergii i sprostamy wyzwaniu osiągnięcia mobilności wolnej od CO2. W konkurencyjny sposób będziemy rozwijać projekty przyszłości, a jednocześnie produkować tak efektywnie i ekonomicznie, jak to tylko możliwe. Jestem przekonany, że taka koncentracja pomoże namw realizacji ambitnego celu, jakim jest zaoferowanie klientom pełnej gamy produktów bezemisyjnych w ciągu mniej niż 20 lat. Zespół pod wodzą Franka Deißa będzie odpowiedzialny za cały łańcuch wartości – od akumulatorów po cały układ napędowy.
członek zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za badania w Grupie Daimler oraz dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars - Markus Schäfer
Frank Deiß, odpowiedzialny za Mercedes-Benz Drive Systems i jednocześnie szef działu produkcji napędów odpowiedzialny za fabrykę w Untertürkheim, będzie podlegał podlegał bezpośrednio Markusowi Schäferowi.
Mercedes-Benz Drive Systems skupia wszystkie rodzaje układów napędowych w zakresie rozwoju i produkcji. W rezultacie osiągniemy daleko idącą integrację i dostosowanie do potrzeb naszych modeli przy zachowaniu wysokiego stopnia indywidualnej odpowiedzialności biznesowej naszej jednostki. Reorganizacja pozwoli na synergie w całym łańcuchu procesów związanych z zespołami napędowymi, a tym samym zwiększymy efektywność ekonomiczną w średnioterminowej perspektywie.
prezes Mercedes-Benz Drive Systems - Frank Deiß
Jako wewnętrzny dostawca nowa jednostka ma na celu dostarczać innowacyjne układy napędowe, wyznaczające najwyższe standardy w zakresie technologii, jakości i kosztów. Ma ściśle współpracować z pokrewnymi działami (m.in. działem zakupów) oraz współdefiniować takie działania jak logistyka, zarządzanie jakością i planowanie produkcji, co ma pozwolić na jeszcze lepszą synchronizację między produkcją nadwozi i systemów napędowych.
Na drodze do mobilności bezemisyjnej Mercedes-Benz AG realizuje strategię technicznie neutralnego zespołu napędowego z inteligentną mieszanką najnowocześniejszych silników spalinowych, z uwzględnieniem instalacji 48 V, hybryd plug-in oraz aut w 100% elektrycznych. Cel: dzięki atrakcyjnej kombinacji napędów sprostać różnym wymaganiom i scenariuszom rynkowym.
Do końca roku oferta koncernu ma zawierać pięć całkowicie elektrycznych modeli aut osobowych i ponad 20 hybryd plug-in. Portfolio hybryd plug-in już teraz obejmuje warianty od Klasy A do Klasy S, a także od GLA do GLE –w 100% na prąd obecnie składają się Mercedes-Benz EQC, smarty EQ fortwo i forfour oraz EQV 300. Już wkrótce na rynek trafić mają w pełni elektryczne warianty samochodów kompaktowych, a także całkowicie elektryczny model EQS, oferujący zrównoważony luksus w segmencie aut luksusowych.
Źródło: Daimler