Również w sezonie sportów motorowych 2019 inżynierowie Meyle wspierali swoim technicznym doświadczeniem zespoły wyścigowe podczas ADAC GT Masters i FIA ETRC. Ponadto mieli możliwość dokładnego zapoznania się ze światem sportów motorowych. Z każdym kilometrem przejechanym na torze wyścigowym zbierali wartościowe dane i wiedzę, umożliwiając dalsze prace projektowe oraz optymalizację produktów.
Przy pomocy samodzielnie zaprojektowanego narzędzia dokumentacyjnego, tzw. RUNSHEET, byliśmy na przykład w stanie w czasie wyścigu dokumentować zużycie paliwa, zużycie opon, czasy na przejazdach, a także ustawioną konfigurację pojazdu oraz uwzględnić je w późniejszych analizach.
inżynier Meyle - Marc Erdmann
Najważniejszym wydarzeniem dla obydwu kierowców T3 Motorsport był wyścig na Hockenheimring we wrześniu. Tutaj duet drezdeńskiego zespołu uplasował się w pierwszej „10”, zajmując ósme miejsce, a w klasyfikacji juniorów obaj młodzi piloci wskoczyli na trzecie miejsce podium.
Firma Meyle postawiła sobie za cel wykorzystywanie wiedzy zdobytej na torze wyścigowym do rozwoju i usprawniania części, upraszczając w ten sposób codzienną pracę i zapewniając większą wydajność niezależnych warsztatów i ich pracowników. Tylko w Niemczech codziennie ponad 60 milionów właścicieli korzysta ze swoich samochodów osobowych. Jeżeli zaprojektowane części wytrzymają w warunkach toru wyścigowego, oznacza to, że dobrze spełniają wymagania ruchu drogowego i umożliwiają kierowcom bezpieczne dotarcie z punktu A do B przez długi czas.
Na podstawie informacji TÜV, statystyk wycofania produktu, a w szczególności opinii warsztatów i partnerów technicznych inżynierowie Meyle w siedzibie głównej w Hamburgu identyfikują w pojazdach części, które cechują się częstym i/lub przedwczesnym zużyciem. Przede wszystkim eksperci we własnym dziale rozwoju zajmują się obciążeniami kluczowymi dla występowania awarii oryginalnych części. Wzajemne oddziaływanie sił jest stale sprawdzane podczas całego procesu usprawniania i zostaje uwzględnione w nowo projektowanych częściach. W ten sposób można zapewnić, że zoptymalizowana część odpowiada specyfikacjom i wysokim wymaganiom jakości, a w przypadku linii produktowej Meyle-HD jest nawet lepsza od części oryginalnej.
Inżynierowie Meyle projektują m.in. części podwozia i układu kierowniczego, które wytrzymują nawet wiele tysięcy kilometrów. Aby sprawdzić, czy części hamburskiej marki bez uszkodzeń wytrzymają silne obciążenia, kluczowe znaczenie ma współpraca techniczna w sportach motorowych. Podczas wyścigu produkty są gruntownie testowane, a wiedza jest bezpośrednio wykorzystywana w projektowaniu i optymalizacji produktów. Takiemu podejściu do rozwoju kierowcy na całym świecie zawdzięczają lepsze części i rozwiązania „Engineered by Meyle”.
Źródło: Meyle