Michał Borowczyk: Wracamy po przerwie | MOTOFAKTOR

Michał Borowczyk: Wracamy po przerwie

Pierwszy wywiad z przedstawicielem Elit po ponownym rozpoczęciu działalności w Polsce.

Z Michałem Borowczykiem, odpowiedzialnym za sprzedaż Elit w Polsce, rozmawiał Leszek Kadelski.

Firma Elit już raz próbowała swoich sił na polskim rynku, ale w 2009 roku musiała się wycofać. Skąd zatem decyzja o powrocie do Polski?

Tak naprawdę nigdy do końca nie wycofaliśmy się z Polski. Pozostaliśmy w kontakcie z naszymi polskimi partnerami i po prostu działaliśmy z Czech. Jednak teraz oceniliśmy, że najwyższy czas otworzyć pełnoprawny krajowy oddział dystrybucyjny w Polsce.

Oddział już działa w Katowicach. Jakie są plany Elit do końca 2014 roku i dalej? Czy planujecie objąć całą Polskę swoją siecią dystrybucji?

W tym roku chcielibyśmy otworzyć jeszcze jeden oddział na południu kraju. W dalszej perspektywie jesteśmy zdecydowani stale rozwijać naszą sieć.

Jak działa teraz łańcuch zaopatrzenia Elit?

Obecnie nasz katowicki oddział jest zaopatrywany z centralnego magazynu Elit w czeskiej Pradze, jednak w przyszłości planujemy stworzenie w Polsce własnego autonomicznego centrum dystrybucyjnego – tak jak zorganizowana jest dystrybucja Elit w innych krajach.

Co musi się wydarzyć, żeby mógł pan uznać 2014 roku za sukces? Jakie cele stawia Pan przed swoją organizacją?

Zdecydowanie zależy nam na sprawnym funkcjonowaniu oddziału w Katowicach oraz drugiego, który planujemy otworzyć. To oznacza, że musimy naszym klientom zapewnić pełny zakres usług Elit, czyli nie tylko szybką dostawę potrzebnych części. Nasze hasło brzmi „więcej niż auto części”, a to oznacza także m. in. specjalistyczne oprogramowanie dla warsztatów oraz wsparcie w zakresie informacji technicznej.

Czy może pan wskazać największe wyzwania, które stoją przed Elit na polskim rynku?

Jesteśmy świadomi, że stajemy naprzeciw mocnych konkurentów. Mimo to jesteśmy przekonani, że potrafimy przygotować atrakcyjniejszą ofertę dla polskich klientów.

Co zatem jest przewagą konkurencyjną Elit wobec polskich dystrybutorów?

Elit jest częścią grupy RHIAG, która jest liderem na kilku europejskich rynkach. Jako firma mamy 22 lata doświadczenia w dystrybucji części i jak wspomniałem wcześniej, nasze usługi nie ograniczają się tylko do tego.

Jakie są plany promocyjne Elit, żeby polscy klienci dowiedzieli się o nowym graczu na rynku?

Nigdy nie wierzyliśmy w bombastyczne kampanie z fajerwerkami i czerwonym dywanem. Nasze długoletnie doświadczenie dawno już pokazało, że dla klientów najważniejsza jest prosta i jasna informacja. Dlatego koncentrujemy się na działaniach B2B tak, by jak najlepiej poznać potrzeby potencjalnych klientów, a następnie odpowiedzieć na nie naszą ofertą. Brzmi prosto, nieprawdaż?

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).