Z Michałem Borowczykiem, odpowiedzialnym za sprzedaż Elit w Polsce, rozmawiał Leszek Kadelski.
Tak naprawdę nigdy do końca nie wycofaliśmy się z Polski. Pozostaliśmy w kontakcie z naszymi polskimi partnerami i po prostu działaliśmy z Czech. Jednak teraz oceniliśmy, że najwyższy czas otworzyć pełnoprawny krajowy oddział dystrybucyjny w Polsce.
W tym roku chcielibyśmy otworzyć jeszcze jeden oddział na południu kraju. W dalszej perspektywie jesteśmy zdecydowani stale rozwijać naszą sieć.
Obecnie nasz katowicki oddział jest zaopatrywany z centralnego magazynu Elit w czeskiej Pradze, jednak w przyszłości planujemy stworzenie w Polsce własnego autonomicznego centrum dystrybucyjnego – tak jak zorganizowana jest dystrybucja Elit w innych krajach.
Zdecydowanie zależy nam na sprawnym funkcjonowaniu oddziału w Katowicach oraz drugiego, który planujemy otworzyć. To oznacza, że musimy naszym klientom zapewnić pełny zakres usług Elit, czyli nie tylko szybką dostawę potrzebnych części. Nasze hasło brzmi „więcej niż auto części”, a to oznacza także m. in. specjalistyczne oprogramowanie dla warsztatów oraz wsparcie w zakresie informacji technicznej.
Jesteśmy świadomi, że stajemy naprzeciw mocnych konkurentów. Mimo to jesteśmy przekonani, że potrafimy przygotować atrakcyjniejszą ofertę dla polskich klientów.
Elit jest częścią grupy RHIAG, która jest liderem na kilku europejskich rynkach. Jako firma mamy 22 lata doświadczenia w dystrybucji części i jak wspomniałem wcześniej, nasze usługi nie ograniczają się tylko do tego.
Nigdy nie wierzyliśmy w bombastyczne kampanie z fajerwerkami i czerwonym dywanem. Nasze długoletnie doświadczenie dawno już pokazało, że dla klientów najważniejsza jest prosta i jasna informacja. Dlatego koncentrujemy się na działaniach B2B tak, by jak najlepiej poznać potrzeby potencjalnych klientów, a następnie odpowiedzieć na nie naszą ofertą. Brzmi prosto, nieprawdaż?