Produkty gumowe Camso najczęściej znajdują zastosowanie w w segmencie off-the-road, czyli wśród producentów gumowych gąsienic dla sprzętu rolniczego i skuterów śnieżnych. Roczna sprzedaż kanadyjskiej firmy przekracza 1 mld dolarów.
Przejęcie przez Michelina ma dać francuskiemu koncernowi silniejsze wejście w rynek opon i gąsienic dla transportu terenowego, a także generować synergie a poziomie około 55 mln dol. rocznie. Dzięki współpracy z Camso Michelin będzie światowym liderem na rynkach off-road, których zarządzanie będzie zlokalizowane w Magog w prowincji Quebec, korzystając z wiedzy i doświadczenia kierownictwa Camso oraz długiej obecności grupy w Kanadzie. za sprawą tej transakcji Michelin będzie reprezentował obrót ponad dwukrotnie większy niż Camso, będzie obsługiwany przez 26 fabryk, zgromadzi około 12 000 osób i skorzysta z rynków o zrównoważonej dynamice.
Michelin i Camso podzielają wiele wartości. To przejęcie jest wielką wspólną okazją. Michelin będzie mógł skorzystać ze wszystkich doświadczeń Camso na rynkach off-road i mobilności, a Camso w zakresie wiedzy specjalistycznej firmy Michelin na rynkach specjalistycznych.
Przewodniczący Grupy Michelin - Jean-Dominique SenardWspółpraca z zespołami terenowymi Michelin to fantastyczna okazja dla Camso. Firma osiągnie swoje ambicje, aby stać się światowym liderem na rynkach off-road i przekaże dynamizm swoim zespołom, swoje techniczne i przemysłowe mocne strony oraz koncentrację na kliencie. Transakcja została zatwierdzona przez wszystkich akcjonariuszy Camso.
prezes Camso - Pierre Marcouiller
Źródło: Michelin