Michelin Alpin6 to ogumienie dla kierowców, którzy pokonują w warunkach zimowych wiele kilometrów. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji opona wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 6% na mokrej nawierzchni oraz o 8% krótszą na śniegu.[1] Zastosowana w oponie technologia MICHELIN EVERWINTERGRIP zapewniać ma trakcję i hamowanie na zaśnieżonej drodze przez cały okres użytkowania.[2]
Michelin Alpin6 w rozmiarze 205/55 R16 zajęła drugie miejsce w tegorocznym rankingu opon zimowych przeprowadzonym przez ADAC.
Rozwiązania technologii MICHELIN EVERWINTERGRIP zastosowane w Michelin Alpin6:
Od tego sezonu zimowego opona Michelin Alpin6 będzie dostępna w 4 nowych rozmiarach od 16” do 19”. Po rozszerzeniu gamy kierowcy będą mieli do wyboru w sumie 62 rozmiary od 15” do 19” (szerokość 185-225; wysokość od 40 do 70 i o indeksach prędkości T-H-V).
Opona pojawi się tej zimy aż w 18 nowych rozmiarach od 17” do 21”. Po rozszerzeniu gamy na rynku będzie dostępnych w sumie 68 wersji w rozmiarach od 16 do 21 cali (wysokość od 30 do 65; szerokość od 205 do 315; indeksy prędkości od H do W).
Michelin Pilot Alpin5 to opona z kategorii Ultra High Performance (UHP) przeznaczona do aut osobowych klasy premium. W oponie zastosowano wyjątkową mieszankę, która zapewnia kontrolę i precyzję kierowania oraz wysoką przyczepność w różnorodnych warunkach zimowych. Specyfika opony została dostosowana do charakteru ostatnich sezonów zimowych, podczas których kierowcy poruszają się głównie po suchym, mokrym oraz zabłoconym asfalcie. Dlatego też w oponie Michelin Pilot Alpin5 zastosowano bieżnik w kształcie litery V, który zapewnia szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego.
Zimowa opona Michelin Pilot Alpin5 i zastosowane w niej technologie zostały docenione przez czołowych producentów samochodów klasy premium. Opona uzyskała homologację Porsche, Audi, BMW, Mercedes-Benz.
Dla wymagających kierowców aut typu SUV Michelin poleca oponę z kategorii Ultra High Performance (UHP). Michelin Pilot Alpin5 SUV zapewnia krótszą drogę hamowania oraz mniejszą podatność na aquaplaning[3] w każdych warunkach zimowych (na drodze suchej, mokrej i zaśnieżonej). Oponę cechuje większa wytrzymałość i trwałość dzięki wzmocnionemu na bokach karkasowi. Michelin Pilot Alpin5 SUV oferuje ponadto największy przebieg w porównaniu z oponami głównych konkurentów.[4]
Warto dodać, że nowa opona zdobyła uznanie wśród producentów aut z segmentu premium. Posiada homologację między innymi takich marek, jak BMW, Mercedes-Benz oraz Porsche.
W tym sezonie opona Michelin Pilot Alpin5 SUV będzie dostępna w 24 nowych wariantach w rozmiarach od 20” do 22”. Po rozszerzeniu oferty kierowcy mogą wybierać spośród 61 wersji tej opony w rozmiarach od 17” do 22” (profile od 35 do 70; szerokość od 225 do 315 oraz symbole prędkości H-V).
W tym sezonie całoroczna opona Michelin CrossClimate+ będzie dostępna w 2 nowych rozmiarach. Oznacza to, że kierowcy mogą wybierać spośród 74 wariantów w rozmiarze od 14” do 19” (szerokość od 165 do 265 i profile od 35 do 70) o symbolach prędkości od H do Y.
Michelin CrossClimate+ zapewnia potwierdzony testami wysoki poziom bezpieczeństwa od nowości do zużycia[5]. Opona posiada certyfikat 3PMSF oznaczający homologację do użytku na śniegu. Michelin CrossClimate+ cechuje też bardzo wysoka trwałość[6].
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ dostosowują swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki wykorzystaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i inteligentnych elastomerów. Technologie zastosowane w Michelin CrossClimate+:
Model Michelin CrossClimate SUV powstał z myślą o kierowcach najpopularniejszych aut 4×4 oczekujących mobilności auta na każdym podłożu. Opona zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa od nowości do zużycia[7] oraz udowodnione testami osiągi w hamowaniu na suchej[8] i na mokrej nawierzchni[9]. Michelin CrossClimate SUV posiada oznaczenie 3PMSF będące gwarancją trakcji i bezpieczeństwa na śniegu.
Opony Michelin CrossClimate SUV są dostępne w 40 rozmiarach od 16” do 20” (szerokość od 215 do 285; wysokość od 45 do 70 oraz symbol prędkości H-Y).
Uzupełnieniem gamy całorocznej jest opona do samochodów dostawczych MICHELIN Agilis CrossClimate dostępna w 34 rozmiarach od 15” do 17” (szerokość od 185 do 235; wysokość od 55 do 75 oraz symbol prędkości H-Y).
[1] Na podstawie wyników testów porównawczych hamowania na mokrej nawierzchni i śniegu opon MICHELIN Alpin6 i MICHELIN Alpin5 przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7.
[2] Od nowości do zużycia opona MICHELIN Alpin6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższa próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu do zużycia do dopuszczalnego poziomu. Testy przyspieszania/ trakcji na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Opony z dopuszczalnym poziomem zużycia (ostatni kilometr) to opony z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia.
[3] Na podstawie wyników wewnętrznych testów porównawczych przeprowadzonych na oponach Pilot Alpin 5 SUV i oponach poprzedniej generacji Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 235/65 R17 w okresie od listopada 2014 r. do marca 2015 r.
[4] Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w okresie od lutego do kwietnia 2019 r. na oponach BRIDGESTONE Potenza S001, CONTINENTAL WinterContact TS850P SUV, GOODYEAR UltraGrip Performance Gen-1 i PIRELLI Scorpion Winter w rozmiarze 235/60 R18 107H zamontowanych w Hyundai Santa Fe.
[5] Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)) opony MICHELIN CROSSCLIMATE+ w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższają próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ dla opon skategoryzowanych jako zwykłe i śniegowe.
[6] MICHELIN CrossClimate+ zajęła 1. miejsce w teście porównawczym trwałości przeprowadzonym przez AutoBild na oponach w rozmiarze 195/65 R15, którego wyniki opublikowano 27 września 2018 r.
[7] Od nowości do zużycia (zużycie oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f)) opony MICHELIN CROSSCLIMATE SUV w rozmiarze 275/45 R20 110Y przewyższają próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ dla opon skategoryzowanych jako zwykłe i śniegowe.
[8] Na podstawie wyników testów porównawczych opon MICHELIN CrossClimate SUV i MICHELIN Latitude Tour HP w rozmiarze 235/60 R18 przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service w 2016 r. na zlecenie Michelin.
[9] MICHELIN CrossClimate SUV posiada klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet.
Źródło: Michelin