Tuż przed rozpoczęciem nowej, spektakularnej serii wyścigów off-roadowych Extreme E ostatnie zespoły przedstawiają swoich kierowców, którzy wystartują elektrycznymi SUV-ami by pokonać trasy w najodleglejszych zakątkach świata. Zespół JBXE Jensona Buttona ogłosił, kto będzie ścigał się u boku byłego mistrza świata Formuły 1.
Button będzie dzielił kokpit swojego ODYSSEY 21 z Mikaelą Ahlin-Kottulinsky. W ostatnich latach szwedzka zawodniczka z powodzeniem startowała jako kierowca w Scirocco R-Cup Germany oraz w rallycrossie. W 2015 roku wzięła udział w nowo powstałym Audi Sport TT Cup. Wystąpiła również w klasyfikacji juniorów ADAC GT Masters w 2016 r. oraz w Audi Sport Racing Academy w 2017 r. W 2018 roku, wzięła udział w Mistrzostwach Skandynawii Samochodów Turystycznych (STCC), w których odniosła historyczne zwycięstwo jako pierwsza i jedyna kobieta, która kiedykolwiek wygrała wyścigi tej serii.
Jako kierowca testowy Continental i ambasadorka marki, Mikaela Ahlin-Kottulinsky odegrała też kluczową rolę w opracowaniu opony CrossContact Extreme E, w którą wyposażone są wszystkie pojazdy zespołów wyścigowych.
Jestem dumna i szczęśliwa, że mogę dołączyć do zespołu JBXE wraz z Jensonem Buttonem, to spełnienie marzeń. Nie tylko mogę ścigać się z fantastycznym kolegą w zespole, ale oboje naprawdę wierzymy, że nowa seria wyścigów Extreme E to coś więcej niż kolejny sport motorowy: to sport w określonym celu, który możemy wykorzystać do zaprezentowania pojazdów elektrycznych i zmotywowania ludzi do ponownego przemyślenia swoich poglądów na temat konsekwencji zmian klimatycznych. Jeśli uda nam się uczynić te wyścigi ekscytującymi, innowacyjnymi i inspirującymi do naśladowania, gotowość do wprowadzania dużych i małych zmian wzrośnie – z korzyścią dla naszej planety i nas wszystkich.
- Mikaela Ahlin-Kottulinsky
Cechą wyróżniającą Extreme E jest wybór tras w pobliżu zagrożonych siedlisk. Celem serii wyścigów jest zwiększenie świadomości na temat zmian klimatycznych wśród fanów sportów motorowych na całym świecie, a także wśród polityków, władz lokalnych i mieszkańców terenów, na których wytyczone są trasy, oraz zachęcenie ich do wzmożenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza.
Jako partner założycielski i główny sponsor Extreme E, Continental, firma technologiczna, która w 2021 roku świętuje swoje 150-lecie, również cieszy się z tej decyzji.
Mikaela była zaangażowana w testy, dzięki czemu poznała opony i pojazdy przed wszystkimi innymi. I od razu zdała sobie sprawę, że zainicjowaliśmy coś, co będzie generować pozytywną energię. Od samego początku była bardzo podekscytowana tymi wyścigami. Do tego jest świetnym kierowcą wyścigowym.
odpowiedzialna za projekt Extreme E w firmie Continental - Sandra Roslan
Dla Szwedki współpraca z Continental rozpoczęła się w 2018 roku od udziału w biciu rekordu świata w jeździe szybkiej na łyżwach. Prowadziła na lodowym torze auto, które jadąc wytworzyło aerodynamiczną tarczę, co pozwoliło holenderskiemu panczeniście i złotemu medaliście olimpijskiemu Kjeldowi Nuisowi rozwinąć spektakularną prędkość 93 km/h. Następnie brała udział w rozwoju IceContact 3 jako kierowca testowy.
W wyścigach Extreme E, które będą transmitowane na żywo w całej Europie, wszystkie zespoły wystartują identycznymi pojazdami: SUV-ami ODYSSEY 21, wyposażonymi w 37-calowe opony wyścigowe CrossContact Extreme E, które zostały specjalnie opracowane dla tej serii przez Continental i niezawodnie przenoszą 550 KM mocy pojazdu niezależnie od sytuacji i rodzaju nawierzchni.
Źródło: Continental