Ducato firmy Trans Falcon zjeździł niemal całą Europę, odwiedziło także np. Ibizę. Teraz można je spotkać w Niderlandach, Belgii, Luksemburgu, Niemczech i Austrii. Wozi bardzo różne towary, np. drabiny, materiały budowlane, części samochodowe i wiele innych.
Trudno uwierzyć, ale „milionowe” Ducato przejechało cały ten dystans niemal bezawaryjnie.
Trzeba było wymieniać części eksploatacyjne, jak np. sprzęgło, które było wymieniane dwukrotnie, podobnie jak zestaw rozrządu – po raz pierwszy mniej więcej w połowie dystansu i kolejny raz teraz, po pokonaniu miliona kilometrów. Wymiany wymagał także wysprzęglik i takie części jak tarcze, klocki hamulcowe, elementy zawieszenia czy tłumika.
firma Trans Falcon - Patryk Kamiński
Co najważniejsze, przez milion kilometrów silnik ani razu nie odmówił posłuszeństwa, wymagał jedynie wymiany oleju, podobnie skrzynia biegów. Olej w silniku jest zmieniany co 45 tys. km i od samego początku auto jeździ na oleju PETRONAS Selenia WR 5W-30 C2. Mimo że Ducato ma spory przebieg, nie ma potrzeby dolewek między wymianami. To chyba najlepiej świadczy o kondycji silnika.
W firmie Trans Falcon są tak zadowoleni z oleju PETRONAS Selenia, że identyczny olej – 5W-30 C2 – stosują także w znacznie młodszych od Ducato samochodach osobowych i to mimo że ich producenci zalecają inne oleje. Po zmianie oleju na Selenię Patryk Kamiński zauważył nieco niższe zużycie paliwa.
Atutem oleju PETRONAS Selenia ma być także zdolność do utrzymywania silnika w czystości. Wcześniej część aut jeździła na innym oleju i zdarzało się, że w silnikach odkładał się nagar. Po zmianie na Selenię problem miał zniknąć.
Mimo ogromnego przebiegu auta Trans Falcon nie ma planów sprzedaży „milionowego” Ducato – jeżdżący nim kierowcy są bardzo zadowoleni i niechętnie przesiadają się do innych samochodów z floty dzierżoniowskiej firmy. Kto wie, może za kilka lat będzie okazja do rozmowy z Patrykiem Kamińskim o Ducato, które pokonało dwa miliony kilometrów?
Źródło: Petronas