Millenialsi chcą większej transparentności od producentów aut | MOTOFAKTOR

Millenialsi chcą większej transparentności od producentów aut

Badanie przeprowadzone przez Zebra Technologies Corp. wykazało, że pokolenie Y i młodsze są wymagające względem producentów aut.

 

  • Zebra Technologies Corp. przeprowadziła badanie Automotive Ecosystem Vision Study wśród globalnej grupy 1 336 respondentów, w tym decydentów z branży motoryzacyjnej – w tym producentów OEM i dostawców – menedżerów flot i konsumentów
  • Jak pokazało badanie, istnieje wysoki popyt na wiedzę o pochodzeniu i przede wszystkim stopniu ekologiczności części samochodowych, a także na otrzymywanie całościowego obrazu procesu produkcyjnego
  • Konsumenci z obecnego, ale i przeszłych pokoleń są siłą napędową innowacji technologicznych wprowadzanych przez producentów samochodów. Jak zbadano, osiem na dziesięć osób twierdzi, że zrównoważony rozwój i przyjazność dla środowiska są kluczowymi priorytetami przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub leasingu pojazdu
  • Rozważając zakup lub leasing pojazdu, 81% konsumentów i 86% menedżerów floty wskazuje, że chce znać pochodzenie i źródło materiałów oraz części w swoim pojeździe
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Zebra Technologies Corporation opublikowała wyniki badania Automotive Ecosystem Vision Study. Pokazało ono, że producenci samochodów są pod presją oczekiwań konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju i transparentności w całym procesie produkcyjnym oraz potrzebom menedżerów floty w zakresie cyfryzacji operacji i łańcucha dostaw. Pomimo niestabilnej gospodarki, producenci z branży są gotowi inwestować w innowacje technologiczne. Pokazały to jasno wyniki badania – siedmiu na dziesięciu przedsiębiorców spodziewa się u siebie zwiększenia wydatków na technologię, a sześciu na dziesięciu planuje zwiększyć wydatki na infrastrukturę produkcyjną w 2023 roku.

 

Konsumenci z obecnego, ale i przeszłych pokoleń są siłą napędową innowacji technologicznych wprowadzanych przez producentów samochodów. Jak zbadano, osiem na dziesięć osób twierdzi, że zrównoważony rozwój i przyjazność dla środowiska są kluczowymi priorytetami przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub leasingu pojazdu. Prawie 90% millennialsów traktuje zrównoważony rozwój w swoich pojazdach jako priorytet, na drugim miejscu plasują się reprezentanci Generacji X (78%) i tzw. Baby Boomers (76%).

 

Konsumenci kładą również coraz większy nacisk na personalizację – możliwość dostosowania pojazdu do swoich upodobań. Prawie czterech na pięciu ankietowanych twierdzi, że takie opcje mają wpływ na ich decyzję o zakupie pojazdu, a ośmiu na dziesięciu menedżerów floty podziela te same wymagania. Podczas gdy prawie 80% decydentów z branży motoryzacyjnej zdaje sobie sprawę, że konsumenci oczekują dziś bardziej zrównoważonych i spersonalizowanych opcji pojazdów, siedmiu na dziesięciu przyznaje, że trudno jest nadążyć za rosnącymi wymaganiami w zakresie personalizacji. W związku z tym, trzy czwarte producentów samochodów twierdzi, że najważniejszym priorytetem jest nawiązanie strategicznego partnerstwa z firmami technologicznymi przy produkcji następnej generacji.

 

Nie ma wątpliwości, że ekosystem produkcji motoryzacyjnej przechodzi totalną zmianę z ogromnymi przeszkodami do pokonania. Obejmuje to zasadniczo prowadzenie dwóch odrębnych procesów produkcyjnych – jednego dla tradycyjnych pojazdów benzynowych/diesla, a drugiego dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i autonomicznych pojazdów nowej generacji – mówi Stephan Pottel, Automotive Industry Lead, Zebra Technologies – Presja, by sprostać przepisom, wymaganiom zrównoważonego rozwoju, a także robić więcej, szybciej i zapewnić widoczność w czasie rzeczywistym w całym łańcuchu dostaw jest zniechęcająca. Dzięki odpowiednim strategicznym inwestycjom w technologię, przemysł motoryzacyjny może spełnić, a nawet przewyższyć te oczekiwania i lepiej służyć swoim klientom – dodaje ekspert.

 

Wyniki badania ujawniają również silniejsze preferencje dotyczące zakupu pojazdów elektrycznych (EV) w przyszłości, przy czym ponad połowa konsumentów wskazała, że ich przyszłe oczekiwania dotyczą pojazdów hybrydowo-elektrycznych (HEV). Jednak nawigowanie po rosnącym popycie na pojazdy elektryczne wiąże się z wyzwaniami. 68% decydentów z branży motoryzacyjnej twierdzi, że znajduje się pod dużą presją, aby produkować pojazdy nowej generacji (tj. elektryczne), a 75% z nich czuje nacisk, aby dostarczać produkty, które są bardziej ekologiczne, zrównoważone i bezpieczniejsze dla środowiska.

Zaufanie i Transparentność w Branży

Przejrzystość danych i informacji jest bardzo ważna zarówno dla konsumentów, jak i menedżerów flot, którzy mają obecnie nowe wymagania w ekosystemie motoryzacyjnym. Rozważając zakup lub leasing pojazdu, 81% konsumentów i 86% menedżerów floty wskazuje, że chce znać pochodzenie i źródło materiałów oraz części w swoim pojeździe. Osiem osób na dziesięć twierdzi, że ważny jest dla nich dostęp do informacji o pochodzeniu materiałów i części, wiedza o tym, czy materiały i części pochodzą ze źródeł odnawialnych oraz zrozumienie, w jaki sposób pojazd jest produkowany od początku do końca.

 

Poza uzyskaniem lepszego wglądu w proces produkcji samochodów, po otrzymaniu pojazdu 88% konsumentów i 86% menedżerów floty chce zrozumieć, w jaki sposób dane z ich pojazdów będą wykorzystywane przez przemysł motoryzacyjny. Po zakupie pojazdu 83% konsumentów i 84% menedżerów flot oczekuje, że będą mieli prawo własności i kontrolę nad danymi generowanymi przez ich pojazd.

Łańcuch Dostaw

Większość konsumentów i menedżerów flot (80%) chce mieć pełny obraz sytuacji podczas procesu produkcji. Jednak tylko około jedna trzecia decydentów z branży motoryzacyjnej twierdzi, że w ciągu najbliższych pięciu lat nada priorytet łączeniu systemów danych w czasie rzeczywistym. A to ma umożliwić całościowy monitoring operacji i zwiększyć widoczność w całej produkcji i łańcuchu dostaw.

 

Około jedna trzecia producentów oryginalnego sprzętu (OEM) twierdzi, że autonomiczne roboty mobilne (AMR), RFID, wytrzymałe komputery mobilne i skanery, a także przemysłowe systemy wizyjne usprawnią zarządzanie łańcuchem dostaw, podczas gdy około jedna trzecia dostawców wymienia mobilne drukarki etykiet z kodami kreskowymi/termiczne, komputery do noszenia i technologie lokalizacyjne jako technologie, które to umożliwią.

 

Ogólnie rzecz biorąc, siedmiu na dziesięciu decydentów z branży motoryzacyjnej zgadza się, że transformacja cyfrowa jest strategicznym priorytetem dla ich organizacji. W ciągu najbliższych pięciu lat przewidują oni rozszerzenie wykorzystania technologii we wszystkich obszarach, przy czym 47% z nich koncentruje się na produkcji przyrostowej/druku 3D, a 45% na rozwiązaniach do planowania łańcucha dostaw.

Główne Wnioski Badania z Poszczególnych Regionów

Ameryka Północna

 

  • Osiemdziesiąt trzy procent decydentów z branży motoryzacyjnej zgadza się, że tempo innowacji technologicznych rośnie w sposób, za którym ich organizacja nie jest w stanie nadążyć; jest to najwyższy wynik spośród wszystkich regionów.
  • Czują oni, że są pod presją tworzenia strategicznych partnerstw z firmami technologicznymi w celu obniżenia kosztów i zmniejszenia ryzyk w przemyśle produkcyjnym nowej generacji (83%), jak również większej widoczności w całym łańcuchu dostaw (83%).

 

Europa

 

  • Decydenci z branży motoryzacyjnej są coraz bardziej skoncentrowani na rozszerzaniu inicjatyw związanych ze zrównoważonym rozwojem, redukcją odpadów i ochroną środowiska.
  • Niemal 30% twierdzi, że inicjatywy te są motorem wyników finansowych i wzrostu, a 49% oczekuje, że stanie się tak w ciągu najbliższych pięciu lat.

 

Azja

 

  • Jedna piąta decydentów z branży motoryzacyjnej przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy się nacisk na produkcję pojazdów z silnikami spalinowymi (ICE).
  • Tymczasem 39% z nich buduje również zdolności produkcyjne dla opcji nowej generacji, takich jak pojazdy elektryczne.

 

Ameryka Południowa

 

  • Konsumenci z tego regionu są najbardziej zaniepokojeni wykorzystaniem danych zebranych z ich pojazdów – 80% w porównaniu do średniej światowej wynoszącej 74%.
  • Prawie połowa (47%) menedżerów flot chciałaby, aby przemysł motoryzacyjny skupił się na zapewnieniu bezpieczeństwa, ochrony i prywatności danych motoryzacyjnych, w porównaniu do 32% na całym świecie.

 

Metodologia badania:

 

Zebra przeprowadziła badanie Automotive Ecosystem Vision Study wśród globalnej grupy 1 336 respondentów, w tym decydentów z branży motoryzacyjnej – w tym producentów OEM i dostawców – menedżerów flot i konsumentów. Badanie miało na celu zbadanie poglądów, priorytetów i oczekiwań branży oraz wyzwań i możliwości wynikających z szybkiej transformacji cyfrowej. Wszystkie dane zostały zebrane i opracowane przez niezależną firmę badawczą Azure Knowledge Corporation.

 

Źródło: Zebra Technologies

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).