Tegoroczne zmagania były emocjonujące, choć również pechowe dla wielu zespołów. Jednomiejscowy bolid solarny BluePoint przekroczył linię mety w południowoaustralijskim mieście Adelaide 17 października 2019 r. po przebyciu 3020 km z Darwin. Było to wspaniałe zwieńczenie pracy 19 studentów z belgijskiego uniwersytetu, którzy wykazali się nowatorskim podejściem i doskonałą wiedzą techniczną. Za lakierowanie pojazdu odpowiadał srebrny partner zespołu, marka Cromax, której logo widniało na nadwoziu pojazdu.
Wszystkim członkom zespołu gratulujemy imponującego sukcesu. Cieszymy się razem z nimi. To wspaniałe uczucie móc ponownie wspierać ich przygotowania naszymi produktami i wiedzą techniczną. Jak widać, ich ciężka praca opłaciła się.
Cromax Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę - Kevin Torfs
Zwycięska podróż BluePoint trwała 4 dni, 3 godziny i 52 minuty, co oznacza, że pojazd jechał ze średnią prędkością 86,6 km/h. Linię mety w Adelaide bolid przekroczył 12 minut przed autem zespołu Tokai University Solar Car Team, który zajął drugie miejsce.
Eksperci marki Cromax pomogli zespołowi opracować nową szatę graficzną pojazdu, na którą składał się kolor biały oraz dwa nowe, niestandardowe odcienie niebieskiego, dopasowane do barw firmowych głównego sponsora zespołu, firmy Agoria. Nadwozie z włókna węglowego lakierowano w Centrum Szkoleniowym Cromax w belgijskim mieście Mechelen. Powłoka lakiernicza musiała być jak najlżejsza oraz jednocześnie zgodna z wymaganiami zespołu w zakresie zrównoważonego rozwoju. Te dwa czynniki miały decydujący wpływ na wybór partnera. Jednocześnie lakier na nadwoziu musiał być odporny na silne wiatry, burze piaskowe i wysokie temperatury charakterystyczne dla Australii. Właśnie dlatego zastosowano system Ultra Performance Energy System od marki Cromax.
Z przyjemnością wspieramy studentów w ich innowacyjności i dążeniu do jak najwyższej wydajności. Blisko współpracowaliśmy z zespołem nad optymalizacją aerodynamiki bolidu BluePoint. Musieliśmy zadbać o to, aby aplikacja kalkomanii z logotypami sponsorów nie miała na nią negatywnego wpływu. Wszystkie grafiki umieszczono pod warstwą lakieru bezbarwnego, dzięki czemu powierzchnia bolidu była idealnie gładka.
- Kevin Torfs
Bolidy solarne biorące udział w wyścigu to najbardziej wydajne energetycznie pojazdy na świecie – mogą przechowywać 5 kWh energii, a reszta pochodzi od słońca lub jest odzyskiwana z energii kinetycznej pojazdu.
Ten wyścig to idealny przykład dążenia do zrównoważonego rozwoju i energooszczędności – celów marki Cromax.
- Kevin Torfs
Pierwszy wyścig Bridgestone World Solar Challenge miał miejsce w 1987 r. W tym roku na linii startu stanęły bolidy z 30 różnych uniwersytetów z całego świata. Mierząca 3020 km trasa obejmowała 9 obowiązkowych punktów kontrolnych, na których bolidy zatrzymywały się, aby zespoły mogły przeprowadzać wszelkie prace serwisowe. Uczestnicy musieli być całkowicie samodzielni – podróżowali jak najdalej do godziny 17.00 każdego dnia, a następnie rozbijali obóz w miejscu, w którym się zatrzymali.
Gratulujemy wszystkim członkom Agoria Solar Team pierwszego tytułu Mistrza Świata. Obiecaliśmy, że jeśli zespół wygra, dodamy na nadwoziu bolidu BluePoint piękny, złoty pasek z tej okazji. Czekamy, aż bolid ponownie trafi do naszego Centrum Szkoleniowego w Belgii.
- Kevin Torfs
Więcej informacji na temat zespołu Agoria Solar Team i bolidu BluePoint na stronie www.solarteam.be, a o wsparciu ze strony marki Cromax można przeczytać na stronie www.cromax.pl. Więcej informacji o wyścigu Bridgestone World Solar Challenge na stronie www.worldsolarchallenge.org.
Źródło: Axalta