Branża olejowa we współpracy z producentami OEM dokonuje regularnej modyfikacji formulacji produktów w celu zagwarantowania zgodności z najnowszymi wymogami. W ostatnich latach doszło do szeregu zmian w specyfikacjach branżowych i aprobatach producentów OEM. Właśnie w takich okolicznościach ExxonMobil zdecydował o konieczności opracowania nowej formulacji oleju Mobil 1 ESP 5W30 oraz wprowadzenia do oferty nowego produktu Mobil 1 ESP Formula P 5W30.
Nowy Mobil 1 ESP Formula P 5W30 powstał z myślą o nowoczesnych samochodach z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym oraz autach hybrydowych, w szczególności tych produkowanych przez PSA Group (Peugeot, Citroën, DS). Ponadto jest przeznaczony do silników pojazdów Mercedes-Benz Group (MB, Smart) i General Motors (Chevrolet, Cadillac) oraz odpowiedni do samochodów producentów OEM z Azji (m.in. Toyota, Hyundai, Kia, Honda, Mitsubishi), wymagających oleju o klasie lepkości SAE 5W-30. Posiada aprobaty PSA B 71 2290 / PSA B 71 2297, GM dexos2, MB-Approval 229.31/51/52. Spełnia lub przekracza wymagania ACEA C2, ACEA C3 API SN, SM, SL, SJ oraz jest przeznaczony do aplikacji wymagających API CF.
Dotychczasowa formulacja oleju Mobil 1 ESP 5W30 została zmodyfikowana. Nowy olej zapewnia wysoką ochronę silników pojazdów spełniających normę Euro 6 oraz spełnia lub przekracza wymagania wielu wiodących producentów samochodów. Nowa formulacja otrzymała dodatkowo aprobaty marek BMW, Opel/Vauxhall i jest zgodna z najnowszymi normami (ACEA-2021, API SP). Została opracowana, aby sprostać oczekiwaniom niemieckich producentów OEM, wymagających oleju silnikowego SAE 5W30. Posiada aprobaty PORSCHE C30, VW 504 00/507 00, MB-Approval 229.31/51/52, BMW LongLife-04, OPEL/VAUXHALL OV 040 1547 D30 / G30. Spełnia lub przekracza wymagania ACEA C3,API SP, SN PLUS, SN, SM, SL, SJ oraz jest przeznaczony do aplikacji wymagających normy Fiat 9.55535-S3.
Oleje syntetyczne Mobil 1 ESP 5W30 – obecne i sprzed zmiany formulacji – w większości przypadków są ze sobą kompatybilne. Ich zmieszanie nie wpływa na wydajność, jeżeli są użytkowane zgodnie z tymi samymi specyfikacjami OEM, np. w pojazdach Porsche, VW i MB w przypadku Mobil 1 ESP 5W30 oraz pojazdach PSA, GM i MB w przypadku Mobil 1 ESP Formula P 5W30. Należy jednak unikać mieszania produktów do zastosowania w pojazdach BMW, Opel i Vauxhall, których dotyczą nowe aprobaty oleju Mobil 1 ESP 5W30.
Nowa formulacja oleju Mobil 1 ESP 5W30 jest dostępna również w opakowaniach Mobil Boxx. To 20-litrowe, odporne na rozdarcie worki plastikowe z kranikiem w kartonowym opakowaniu. Dzięki temu jest wygodniejsze w użyciu a jednocześnie bardziej przyjazne dla środowiska, bo zawiera 85% mniej plastiku w porównaniu do tradycyjnych opakowań 20L.
Więcej informacji o nowych olejach Mobil 1 znaleźć można TUTAJ lub u Autoryzowanych Dystrybutorów produktów smarnych Mobil.
Źródło: ExxonMobil