Moduł chłodzący UFI współdziała z obiegiem oleju przekładniowego w e-osi, łącząc dwa zintegrowane silniki elektryczne, które generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW.
Opracowany wspólnie z Mercedesem i wytwarzany przez UFI Filters w zakładzie w Opolu, w Polsce, składa się z dwóch par wymienników ciepła pracujących równolegle, zamontowanych na aluminiowym korpusie.
Podstawowym zadaniem modułu UFI jest optymalizacja temperatury oleju przekładniowego w układzie. Wymienniki ciepła, wykonane z aluminium przy użyciu nowoczesnej techniki lutowania próżniowego, zapewniają dłuższą żywotność układu dzięki wysokiej wydajności i pomagają zmniejszyć zużycie energii.
Jesteśmy dumni z tego projektu, który pozwoli nam wejść na rynek elektrycznych ciężarówek. Wraz z rozwojem nowoczesnych, aluminiowych wymienników ciepła, produkowanych w naszym europejskim zakładzie, robimy ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Ponadto, UFI Filters po raz kolejny potwierdza, że jest partnerem największych producentów samochodów. Obok innowacyjnych rozwiązań, wiedziemy prym w dziedzinie rozwoju technologii dla mobilności przyszłości, co dodatkowo wzmacnia wysoką jakość oferty na pierwszy montaż.
CEO UFI Filters Group - Rinaldo Facchini
Źródło: UFI Filters