Jako ważny element układu oczyszczania spalin, umożliwiający redukcję emisji tlenków azotu nawet o 90%, moduł dozujący wtryskuje indywidualnie mieszaninę wodno-mocznikową (AdBlue) w postaci sprężonej do układu wydechowego. Wtryskiwana ilość zależy od prędkości obrotowej silnika i obciążenia pojazdu. AdBlue składa się w 32,5% z mocznika o wysokiej czystości i 67,5% z wody zdemineralizowanej.
Oczyszczanie spalin za pomocą technologii SCR (selektywna redukcja katalityczna) ogranicza emisję tlenków azotu. W tym procesie środek redukujący AdBlue jest wtryskiwany do układu wydechowego. Gdy mieszanina jest wystawiona na działanie ciepła, powstaje amoniak, który przekształca emisje tlenku azotu w azot (N₂) i wodę (H₂O).
Po wymianie modułu dozującego należy również wymienić wszystkie powiązane węże i kable. Ponadto ważne jest, aby upewnić się, że kable i wtyczki elektryczne są czyste i bezpiecznie podłączone.
Źródło: Diesel Technic