Czterdzieści lat po wprowadzeniu na rynek, jeden z najlepiej sprzedających się w Europie samochodów dostawczych, zostanie zmodernizowany dzięki silnikom wysokoprężnym trzeciej generacji Multijet 3 o pojemności 2,2, opartych na nowej architekturze H3 power i spełniających normę emisji Euro 6d-Final. To całkowicie nowe rozwiązanie, które ma gwarantować redukcję zużycia paliwa i emisji spalin, zoptymalizowaną wagę, zmniejszony poziom hałasu i długą żywotność, a także niezawodność, do której przyczyniać mają się m.in. moduły filtracji oleju i oleju napędowego oraz systemy zarządzania termicznego UFI Filters.
Moduł filtracji oleju UFI Filters, wykonany z aluminiowego odlewu i wyposażony w wymiennik ciepła, zawiera wkład filtracyjny stworzony w technologii FormulaUFI.Micron. Medium filtracyjne jest wykonane z włókien szklanych i cechuje się zdolnością filtracji nawet najmniejszych cząstek – Beta2 @ 12 mikronów. Filtr oleju UFI Filters ma zapewniać najwyższą wydajność i zmniejszać obecność cząstek stałych, gromadzących się w oleju w wyniku ścierania się elementów silnika. Moduł UFI Filters jest wyposażony w zawór obejściowy, umożliwiający smarowanie silnika podczas rozruchu w niskich temperaturach, i antyspustowy zawór zwrotny, zapobiegający spływaniu oleju do miski olejowej i zapewniający regularną pracę przy kolejnym rozruchu. Dodatkowo kurek spustowy ułatwia czynności serwisowe.
Moduł filtracji oleju napędowego UFI Filters, montowany zarówno w nowym silniku wysokoprężnym Multijet 3 o pojemności 2,2 l, jak również w poprzednich wersjach Fiata Ducato, z silnikami DW10 i DW12 o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, posiada wkład filtracyjny produkowany w technologii FormulaUFI.EXTREME albo DFM (Deep Filtration Media). Ten materiał został dostosowany do wymagań silnika i ma gwarantować wydajność filtracji na poziomie 96% oraz separację wody na poziomie ponad 93%, która przebiega zgodnie z innowacyjną koncepcją koalescencji, kiedy cząsteczki wody zawartej w paliwie gromadzą się w większe krople i opadają na dno filtra. Moduł jest w całości wykonany ze wzmocnionego tworzywa sztucznego, dzięki czemu jest odporny na wysokie ciśnienie paliwa, a także został wyposażony w czujnik elektryczny z grzałką, ułatwiającą rozruch w miesiącach zimowych, i kurek spustowy, służący do odprowadzania pozostałości wody oddzielonej od oleju napędowego. Produkt jest dostępny w katalogu Aftermarket z kodami UFI 26.H2O.03 i SOFIMA S 3H2O NE.
Źródło: UFI Filters