Moto Data opracowuje nowy raport parku samochodowego w Polsce | MOTOFAKTOR

Moto Data opracowuje nowy raport parku samochodowego w Polsce

Instytut Moto Data rozpoczyna kolejne, cykliczne badanie parku samochodowego i zachowań kierowców nad Wisłą.

Od ponad 10 lat firma Moto Data Sp. z o.o. przeprowadza badania ilościowe i jakościowe użytkowników oraz profesjonalistów rynku motoryzacyjnego. Z badań korzystają największe firmy motoryzacyjne, zarówno producenci samochodów, producenci zamiennych części jaki i dystrybutorzy.

 

Opracowania Instytutu wykorzystywane są podczas strategicznego planowania działalności firm w momencie podejmowania decyzji o inwestycji w nowy rodzaj działalności, prognozowaniu sprzedaży i przygotowywaniu planów budżetowych krótko i długoterminowych, jak również codziennej pracy operacyjnej kierowników produktów czy szefów sprzedaży.

Nasze badania od wielu lat są źródłem wiarygodnej informacji na temat rynku samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych w Polsce. Ze względu na ogromne błędy w oficjalnych bazach, gdzie można ciągle znaleźć informacje o samochodach sprzed I wojny światowej jeżdżących po polskich drogach, zawyżonym średnim wieku parku samochodowego, markach i modelach samochodów, których już nikt nie pamięta, co roku przeprowadzamy szczegółowe badania rynkowe. Firmy z nami współpracujące na podstawie naszych badań podejmują decyzje biznesowe, budują plany sprzedaży i inwestycji w poszczególne grupy produktowe.

Prezes Zarządu Moto Data sp. z o.o. - Tadeusz Kuncy

 

Według Eurostatu w Polsce 33,7% samochodów ma ponad 20 lat. Dane są oparte o nieaktualizowane przez lata dane w CEPiK. Dane z badania z roku 2018 Moto Data pokazują realne dane, odmładzając park samochodów osobowych do średniej 13,5 lat.

Eurostat bazując na tym samym źródle podaje, że w Polsce po drogach jeździło w 2016 roku ponad 21,5 mln samochodów osobowych, kiedy w rzeczywistości z badań Moto Data wynika, że zarejestrowanych, ubezpieczonych i aktualnie użytkowanych na dzień 1.01.2018 było 15,7 mln samochodów osobowych.

Rozpoczynające się właśnie badanie będzie zrealizowane do końca kwietnia 2019 w postaci wywiadów osobistych, na grupie ponad 2 500 respondentów. Wyniki będą znane w maju 2019. Dowiemy się z niego jak szczegółowo wygląda w Polsce:

 

  • park samochodowy i profil demograficzny użytkowników,
  • jaki jest potencjał rynku części zamiennych,
  • jakie są dominujące kanały jego dystrybucji,
  • jakimi kryteriami kierują się kierowcy przy zakupie części samochodowych,
  • jakie są wydatki na samochód w Polsce,
  • jaką rolę pełni internet przy zakupie części zamiennych.

 

Moto Data w kolejnych etapach opracuje badania dotyczące segmentu B2B czyli badania warsztatów samochodowych, rynku pojazdów ciężarowych w Polsce i w krajach Europy Wschodniej i Centralnej.

 

Źródło: Moto Data

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).