Od ponad 10 lat firma Moto Data Sp. z o.o. przeprowadza badania ilościowe i jakościowe użytkowników oraz profesjonalistów rynku motoryzacyjnego. Z badań korzystają największe firmy motoryzacyjne, zarówno producenci samochodów, producenci zamiennych części jaki i dystrybutorzy.
Opracowania Instytutu wykorzystywane są podczas strategicznego planowania działalności firm w momencie podejmowania decyzji o inwestycji w nowy rodzaj działalności, prognozowaniu sprzedaży i przygotowywaniu planów budżetowych krótko i długoterminowych, jak również codziennej pracy operacyjnej kierowników produktów czy szefów sprzedaży.
Nasze badania od wielu lat są źródłem wiarygodnej informacji na temat rynku samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych w Polsce. Ze względu na ogromne błędy w oficjalnych bazach, gdzie można ciągle znaleźć informacje o samochodach sprzed I wojny światowej jeżdżących po polskich drogach, zawyżonym średnim wieku parku samochodowego, markach i modelach samochodów, których już nikt nie pamięta, co roku przeprowadzamy szczegółowe badania rynkowe. Firmy z nami współpracujące na podstawie naszych badań podejmują decyzje biznesowe, budują plany sprzedaży i inwestycji w poszczególne grupy produktowe.
Prezes Zarządu Moto Data sp. z o.o. - Tadeusz Kuncy
Według Eurostatu w Polsce 33,7% samochodów ma ponad 20 lat. Dane są oparte o nieaktualizowane przez lata dane w CEPiK. Dane z badania z roku 2018 Moto Data pokazują realne dane, odmładzając park samochodów osobowych do średniej 13,5 lat.
Eurostat bazując na tym samym źródle podaje, że w Polsce po drogach jeździło w 2016 roku ponad 21,5 mln samochodów osobowych, kiedy w rzeczywistości z badań Moto Data wynika, że zarejestrowanych, ubezpieczonych i aktualnie użytkowanych na dzień 1.01.2018 było 15,7 mln samochodów osobowych.
Rozpoczynające się właśnie badanie będzie zrealizowane do końca kwietnia 2019 w postaci wywiadów osobistych, na grupie ponad 2 500 respondentów. Wyniki będą znane w maju 2019. Dowiemy się z niego jak szczegółowo wygląda w Polsce:
Moto Data w kolejnych etapach opracuje badania dotyczące segmentu B2B czyli badania warsztatów samochodowych, rynku pojazdów ciężarowych w Polsce i w krajach Europy Wschodniej i Centralnej.
Źródło: Moto Data