Motointegrator: Kierowcy ufają wyszukiwarkom warsztatów | MOTOFAKTOR

Motointegrator: Kierowcy ufają wyszukiwarkom warsztatów

Według badania Kantar dla platformy Motointegrator.com rośnie zaufanie kierowców do wyszukiwarek warsztatów.

W badaniu przeprowadzonym przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com, już co czwarty respondent przyznał, że zdarzyło mu się korzystać z wyszukiwarek warsztatów samochodowych (28%). Ponadto aż 61% kierowców uważa je za wiarygodne źródło informacji, chociaż nadal przegrywają one w starciu z bezpośrednimi poleceniami zaufanej osoby. 95% uczestników badania stwierdziło, że to właśnie opinia członka rodziny czy przyjaciela o danym serwisie samochodowym byłaby dla nich bardziej przekonująca. Z kolei 81% zaufałoby poleceniu znajomego mechanika.

 

Widać, że opinia innych ma dla nas duże znaczenie. Aż 40 proc. uczestników naszego badania przyznało, że przed oddaniem auta do warsztatu, na różne sposoby szukało w Internecie opinii na temat różnych serwisów. Warto przy tym pamiętać, że rozwiązania takie jak wyszukiwarki warsztatów umożliwiają łatwe i szybkie zapoznanie się z doświadczeniami innych klientów na temat danego serwisu, i często mogą dać nam bardziej obiektywną perspektywę niż opinia jednego znajomego czy mechanika zaprzyjaźnionego z danym zakładem – mówi Dariusz Wójcicki, ekspert platformy Motointegrator.com.

 

Zapytani o to, jakie cechy wyszukiwarek warsztatów samochodowych są dla nich najistotniejsze, a co za tym idzie mogłyby zachęcić do skorzystania z nich, ankietowani w pierwszej kolejności wskazywali właśnie na możliwość zapoznania się z rzetelnymi opiniami innych użytkowników (44%). Znaczenie miała również łatwość i szybkość znalezienia serwisu bez konieczności przeglądania licznych stron poszczególnych firm w Internecie (42%) oraz opcja umówienia wizyty bezpośrednio przez platformę (29%). Badani zwracali również uwagę na aktualność bazy warsztatów i informacji o nich w wyszukiwarce – o czym często zapominają właściciele serwisów w przypadku ich stron internetowych – oraz na duży wybór i możliwość odfiltrowania rzeczy, które ich nie interesują (w obu przypadkach 31%). Co szósty ankietowany odpowiedział, że istotna wydaje mu się opcja podejrzenia aktualnego grafiku dostępności mechaników oraz szeroka baza warsztatów (kolejno 17% i 16%).

Korzystanie z wyszukiwarek warsztatów samochodowych ma wiele plusów, co zauważyła część ankietowanych, która miała już okazję z nich skorzystać. Ta grupa badanych wspominała, że zrobiła to zwłaszcza z uwagi na możliwość znalezienia warsztatu blisko domu lub miejsca pracy (41%) oraz zapoznania się z opiniami innych klientów (40%). Co trzeci wspomniał, że dzięki temu mógł szybko znaleźć interesujący go serwis bez wychodzenia w domu (27%). Po tym możemy wnioskować, że wyszukiwarki warsztatów samochodowych odpowiadają na najważniejsze potrzeby klientów, takie jak oszczędność czasu, możliwość szybkiej weryfikacji jakości usług i prostota procesów. To, co wcześniej wymagałoby długiego wyszukiwania w sieci i wykonywania wielu telefonów, niebawem będzie można załatwić w jednym miejscu bez wychodzenia z domu – dodaje Dariusz Wójcicki z platformy Motointegrator.com.

 

Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2022 roku przez Kantar na zlecenie platformy Motointegrator.com na polskich kierowcach (osobach odpowiedzialnych lub współodpowiedzialnych za zajmowanie się kwestiami związanymi z naprawą auta) metodą ankiet elektronicznych (CAWI). N = 400.

 

Źródło: Motointegrator

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).