W ciągu ostatniego roku liczba samochodów oferowanych na rynku wtórnym zmalała aż o 43 000 pojazdów. Mimo mniejszej liczby ofert, popyt na auta używane wciąż jest wysoki, a ich popularność rośnie. Eksperci AAA Auto zauważyli, że niektóre samochody szczególnie zyskały na atrakcyjności od początku pandemii, nawet o ponad 80% w przypadku Opla Insigni.
Ograniczona oferta na rynku zarówno samochodów nowych, jak i używanych spowodowała, że kierowcy zaczęli się interesować autami, które dotychczas nie należały do grupy faworytów najczęściej kupowanych. Z naszych obserwacji wynika, że wciąż największym zainteresowaniem cieszą się samochody rodzinne, na przykład Volkswagen Passat, czy Ford Focus, ale to auta, które dotychczas nie były najczęściej brane pod uwagę, najbardziej zwiększyły swoją popularność, jak na przykład Opel Insignia, Dacia Duster, czy Renault Megane.
Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto - Karolína TopolováWedług miesięcznego raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, we wrześniu 2021 roku w Polsce pojawiło się 203 196 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza nieznaczny wzrost w stosunku do sierpnia br. o 4 084 aut. Jednocześnie, w ciągu ostatniego roku liczba samochodów oferowanych na rynku wtórnym zmalała aż o 43 000 pojazdów. W ciągu ostatniego miesiąca miała miejsce duża zmiana w przypadku mediany ceny, ponieważ w sierpniu br. wynosiła 20 000 złotych, a we wrześniu 21 900 złotych, czyli o 1 900 złotych więcej. Nieznacznie natomiast spadła mediana przebiegu aut używanych w ciągu ostatniego miesiąca z 183 000 km do 181 000 km.
Źródło: AAA Auto