Napędy alternatywne coraz popularniejsze w polskich firmach | MOTOFAKTOR

Napędy alternatywne coraz popularniejsze w polskich firmach

Według badania Arval Mobility Observatory, pojazdy z napędem alternatywnym będzie posiadało w swoich flotach w ciągu 3 najbliższych lat 19% polskich firm.

Jak tłumaczy Grzegorz Szymański, Regional Manager of Central Europe Arval Service Lease Polska Sp. z o.o., stosunkowo powolny rozwój elektromobilności jest spowodowany niewystarczającą infrastrukturą punktów ładowania oraz wysokimi cenami samochodów elektrycznych.

 

Według raportu flotowego rozwiązaniem w tym przypadku mogą być różne formy finansowania oferowane przez rynek, a wśród nich m.in. wynajem długoterminowy, który pozwala użytkować auta ekologiczne bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych.

Dużą szansą dla polskiego rynku jest sektor publiczny. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od początku 2020 r. floty w sektorze publicznym powinny mieć co najmniej 10 proc. samochodów z napędem elektrycznym. Bierzemy aktywny udział w przetargach na elektryfikację flot w sektorze publicznym. Ostatnim naszym sukcesem jest dostawa dla Poczty Polskiej i Krakowskiego Holdingu Komunalnego.

- Grzegorz Szymański

 

Barometr Flotowy Arval Service Lease Polska wskazuje, że liderem tych zmian, obok sektora publicznego, będą również firmy, gdyż to one są nabywcami bądź wynajmującymi znacznej części aut w Polsce.

 

19% ankietowanych firm zadeklarowało, że już posiada w swojej flocie co najmniej jeden pojazd elektryczny, hybrydowy lub hybrydowy plug-in lub włączy go do niej w ciągu 3 lat. Można się więc spodziewać, że udział napędów alternatywnych na polskich drogach będzie stopniowo wzrastać.

 

Z badań Arval Mobility Observatory można wnioskować, że 40% firm w swojej polityce flotowej zwraca uwagę na poziom emisji CO2. Grzegorz Szymański z Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. powiedział, że doradzając klientom, jak przejść do bardziej ekologicznych rozwiązań, firma proponuje rozwiązanie SMART, gdzie dobierając napędy dla floty, bierze się pod uwagę więcej parametrów niż tylko roczny przebieg.

Oprócz rocznego przebiegu analizujemy ile klient jeździ w mieście, ile poza miastem, jakie są średnie odcinki, jaki styl jazdy kierowcy. To pozwala nam dużo lepiej doradzić klientowi, w jaki sposób przeprowadzić go do floty bardziej ekologicznej.

- Grzegorz Szymański

 

Polska znajduje się też w czołówce państw europejskich pod względem popularności narzędzi telematycznych, tuż za Turcją, Czechami, Wielką Brytanią i Holandią. Potwierdzają to wyniki badania – niemal 1/3 firm wdrożyła telematykę w swoich flotach, bądź planuje jej wdrożenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

To pozwala, żeby te floty były bardziej ekologiczne. Dobre korzystanie z systemów telematycznych pozwala zarządzającym tymi flotami na analizę stylu jazdy kierowców, na analizę zużycia paliwa, co przekłada się na bardzo duże oszczędności i kosztowe, i w sensie emisji spalin.

- Grzegorz Szymański

 

Ponad 1/3 ankietowanych postrzega telematykę jako rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowców. Urządzenia telematyczne monitorują trasy, czasy przejazdów, prędkości, a przede wszystkim ilość spalanego paliwa oraz wpływ różnych czynników na poziom spalania. Informacje te można przełożyć bezpośrednio nie tylko na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, ale też na oszczędności związane ze zużyciem paliwa.

 

Arval Mobility Observatory to nowa nazwa think tanku Corporate Vehicle Observatory, założonego w 2002 r. we Francji z inicjatywy grupy finansowej BNP Paribas oraz firmy Arval. Niezależne badanie ma na celu opracowanie statystyk, ukazujących strukturę flot w poszczególnych krajach oraz perspektywy rozwoju rynku i pojawiające się na nim trendy, w tym związane z przemieszczaniem się i mobilnością pracowników. W ramach projektu Barometr Flotowy prowadzone są badania rynku flotowego na terenie 12 państw Unii Europejskiej, w tym Polski.

 

Źródło: PAP

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).