Koncern FCA wprowadził bramkę bezpieczeństwa, ponieważ istniały oznaki, że osoby trzecie mogą uzyskać dostęp do istotnych dla bezpieczeństwa funkcji pojazdów poprzez protokoły diagnostyczne i łączności. FCA zareagowało natychmiast, wprowadzając szerokie środki bezpieczeństwa.
Od tego czasu interfejs OBD można czytać, ale użytkownicy nie mogą zapisywać ani usuwać wpisów. Zmiany w systemach pojazdów były wcześniej możliwe tylko przy użyciu oryginalnych testerów FCA.
Warsztaty będą mogły zakupić od nas dostęp w formie rocznej subskrypcji, a następnie uzyskać dostęp do portalu FCA. Wszystkie odpowiednie dodatki diagnostyczne będą wówczas dostępne i można je będzie w pełni wykorzystać. Użytkownicy będą mogli pracować z narzędziem diagnostycznym firmy Mahle jak zwykle, szybko przełączając się na serwer FCA w celu pobrania certyfikatu wymaganego do niektórych funkcji serwisowych.
kierownik sprzedaży w regionie EMEA w Mahle Aftermarket Service Solutions - Joachim Schneeweiss
Ciągle poszerzając portfolio produktów w obszarze rozwiązań serwisowych i coraz częściej zmieniając się z dostawcy części na dostawcę rozwiązań, Mahle Aftermarket od pewnego czasu dąży do transformacji mobilności.
Firma, która w 2020 r. obchodzi stulecie istnienia, nie tylko ma do dyspozycji odpowiednie części zamienne do warsztatu i hurtowni, ale także wspiera swoich klientów narzędziami diagnostycznymi i sprzętem serwisowym, szkoleniami oraz informacjami na temat napraw i konserwacji (RMI).
Źródło: Mahle