Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poinformowało, że Instytucja Pośrednicząca zakończyła ocenę formalną wniosków złożonych w I konkursie INNOMOTO w ramach Działania 1.2 „Sektorowe programy B+R”. Pozytywną ocenę formalną otrzymały 84 wnioski, 2 wnioski zostały odrzucone, a 1 wniosek pozostał bez rozpatrzenia.
Wśród 84 wniosków, które przechodzą do kolejnego etapu konkursu znajdują się m.in. projekty:
- Valeo Autosystemy Sp. z o. o. – innowacyjne wymienniki ciepła z naturalnym czynnikiem chłodzącym CO2 – przełomowe technologie dostosowane do pojazdów elektrycznych
- Zakład Bieżnikowania Opon „GOLDGUM” Ewelina Orłowska – wprowadzenie autorskiej polskiej technologii składu bieżnika do opon ponadsezonowych jako odpowiedź na zmiany klimatyczne w Europie
- AK Motor Polska Sp. z o. o. – opracowanie pierwszego polskiego samochodu elektrycznego, odpowiedzią na potrzeby nowoczesnych miast
- Norbert Garbacz Nomad Technologies – wielopaliwowy, wysokoprężny silnik o zmiennym stopniu sprężania do układów hybrydowych
- Wesem D.M.T. Hajduk Sp.j. – reflektor główny uniwersalnego zastosowania o znacząco ulepszonych parametrach fotometrycznych charakteryzujący się niskim poborem energii oraz obniżoną masą konstrukcji
- FSO Syrena w Kutnie S.A. – opracowanie nowego modelu samochodu osobowego w wersji elektrycznej w oparciu o nowatorską hybrydową konstrukcję nośną stanowiącą wynik prac B+R
- Master Sport Automobiltechnik (MS) Production Distribution Center – technologia produkcji innowacyjnego filtra oleju z separatorem magnetycznym i elektronicznym wskaźnikiem zużycia
- Nexteer Automotive Poland Sp. z o. o. – nowa generacja elektrycznego układu wspomagania typu SPEPS spełniająca przyszłe wymagania rynku europejskiego wraz z automatycznie zadawanymi funkcjami układu kierowniczego i podwyższonymi parametrami mechanicznymi
- Chemnaft Sp. z o. o. S.K.A. – opracowanie receptur środków smarnych, olejów oraz dodatków do zastosowań w branży motoryzacyjnej dla nowoczesnych pojazdów samochodowych z wykorzystaniem własnych surowców selektywnie zbieranych i regenerowanych olejów mineralnych o wysokiej lepkości, stanowiących bazę oraz dodatków uszlachetniających własnej produkcji wg własnych technologii
- Ursus S.A., H. Cegielski – Poznań S.A. – opracowanie innowacyjnego pojazdu o uniwersalnej platformie jezdnej i alternatywnym układzie napędowym
- Nysa Zakład Pojazdów S.A. – ultralekki modularny pojazd ciężarowy zasilany energią elektryczną
- BWI Poland Technologies Sp. z o. o. – optymalizacja efektywności pasywnego amortyzatora samochodowego poprzez obniżenie: masy rury zewnętrznej, tarcia komponentów wewnętrznych oraz drgań zaworu wzbudzanych przepływami medium hydraulicznego
- Solaris Bus & Coach S.A. – opracowanie nowej generacji autobusu miejskiego z szeregowym napędem hybrydowym zaprojektowanego zgodnie z wymaganiami systemu BRT (Bus Rapid Transit)
- Azocarbon Sp. z o. o. – opracowanie innowacyjnych technologii zwiększenia trwałości i niezawodności łożysk tocznych i ślizgowych.
Wnioski zostaną teraz skierowane do oceny merytorycznej. Pełna lista projektów zakwalifikowanych do II etapu znajduje się tutaj.
Źródło: NCBR