W Nexusie zawsze zachowujemy pozytywne nastawienie. Jesteśmy świadomi tego, co się dzieje i jakie będą konsekwencje tego kryzysu społeczno-gospodarczego, ale nie chcemy się zniechęcać.
Ten moment daje nam możliwość ponownego przemyślenia, przyjrzenia się nowym modelom biznesowym, zwłaszcza w zakresie dystrybucji części, a także ponownego skoncentrowania się na niektórych projektach, które już mamy i które nie są dla nas wystarczająco szybkie. Naszym celem jest dalsze wzmocnienie zarządzania tymi projektami i ich udoskonalenie.
Przygotowanie na jutro oznacza, że musimy reagować na teraźniejszość. Wdrożyliśmy silny program redukcji kosztów, który obniża nasze dotychczasowe opłaty o 30% w ciągu zaledwie kilku dni. Poza tym nie ma jutra bez właściwego działania, dlatego stworzyliśmy N! United, inicjatywę solidarności, w którą N! Społeczność i szerszy rynek części zamiennych mogą się włączyć, aby przekazać maski chirurgiczne szpitalom w najbardziej dotkniętych krajach.
Szczególnie niepokoją nas działania północnoamerykańskich producentów samochodów, którzy podjęli drastyczne środki, takie jak obniżka wynagrodzeń o 25%. Ich działania mogą wpłynąć na ożywienie w Europie, wpływając na dostawców sprzętu obsługującego rynek amerykański, co spowoduje ogromną liczbę zwolnień.
Patrząc na bieżące dane, działania światowych producentów oraz różne badania i raporty, uważamy, że w ciągu roku na rynek odnotuje stratę 30% na całym świecie. Spowoduje to napięcia wśród producentów OE i części zamiennych. Możemy spodziewać się, że przemysł motoryzacyjny będzie szczególnie zaniepokojony kryzysem, znacznie bardziej niż przemysł części zamiennych.
Nie, nie zamierzamy renegocjować naszych warunków, ale z pewnością musimy przemyśleć nasze relacje. Krytyką dostawców wobec dystrybutorów jest ich gotowość do renegocjacji warunków, niekoniecznie z solidną gwarancją zwrotu „wolumenu”. Jest to więc na przykład właściwy moment, aby pomyśleć o wzmocnieniu zgodności ze wszystkimi naszymi członkami i wsparciu naszych dostawców w zobowiązaniach.
Jest to część naszego myślenia na poziomie globalnym. Nasi dostawcy będą musieli na nas polegać, ponieważ będą znajdować się przed powrotem, ponieważ mobilność nieuchronnie uruchomi się ponownie szybciej niż przemysł OE.
Lepsza współpraca między producentami wyposażenia i dystrybutorami jest możliwa nie tylko na poziomie globalnym lub krajowym. Dystrybutorzy regionalni i departamentalni powinni być może zadać sobie pytanie, czy nie nadszedł czas na racjonalizację zapasów i pozyskiwanie surowców, aby w pośpiechu oprzeć się pilnym żądaniom dostawców.
Wreszcie, Nexus ponownie zastanawia się nad roczną zniżką. Zalecamy kwartalne rabaty dla naszych członków ze strony producentów wyposażenia.
Chodzi o wyobrażenie sobie nowego podejścia, które byłoby przydatne dla wszystkich. Dostawca sprzętu nie musi „wyciągać” znacznych kwot raz w roku, a dystrybutorzy korzystają z bardziej regularnego finansowego „balonu tlenowego”. Kwartalne spotkania pozwalają również na częstsze przypominanie o podjętych zobowiązaniach.
Podsumowując, przed przerażającym potencjalnym załamaniem sprzedaży/popytu, świat aftermarketu przetrwa, jeśli zastosuje nowe podejście. Jesteśmy gotowi na każde kreatywne rozwiązanie. Myślę, że bycie otwartym i nieszablonowe myślenie pomoże znaleźć nowe sposoby wyjścia z kryzysu w najlepszy możliwy sposób.
Wywiad udostępniony przez Nexusa