NGK Spark Plug partnerem teamu X-raid na Rajdzie Dakar 2022 | MOTOFAKTOR

NGK Spark Plug partnerem teamu X-raid na Rajdzie Dakar 2022

NGK Spark Plug ogłosił dołączenie jako partner techniczny do zespołu rajdowego X-raid w nadchodzącym Rajdzie Dakar 2022.

X-raid jest prywatnym zespołem sportów motorowych, który specjalizuje się w rajdach cross-country. Założony w 2002 roku zespół odniósł bezprecedensowy sukces, wygrywając 11 Pucharów Świata FIA w Rajdach Terenowych, trzy Puchary Świata FIA w Rajdach Terenowych, a także pięć Rajdów Dakar, z których ostatni odbył się w 2021 roku. X-raid wyrobił sobie markę także w dziedzinie projektowania i budowy samochodów rajdowych zarówno do zawodów, jak i na sprzedaż oraz wynajem. Do aut wprowadzonych na rynek przez zespół należą takie klasyki jak MINI JCW Buggy, MINI JCW Rally i MINI ALL4 Racing.

 

W zbliżającym się Rajdzie Dakar 2022 zespół X-raid będzie walczył o trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii samochodów, w którym wystawi trzy zespoły: X-raid MINI JCW Team (w skład którego wejdą Sebastian Halpern jako kierowca i Ronnie Graue jako nawigator), Orlen X-raid Team (w skład którego wejdą Kuba Przygoński jako kierowca i Timo Gottschalk jako nawigator) oraz Primax X-raid Team (w skład którego wejdą Laia Sanz jako kierowca i Maurizio Gerini jako nawigator).

 

Jesteśmy zachwyceni współpracą z zespołem X-raid podczas Rajdu Dakar 2022. Jest to jeden z najbardziej kultowych i wymagających wyścigów wytrzymałościowych w sportach motorowych. Nasza firma ma długą historię w sponsoringu sportów motorowych, które ze względu na ekstremalne warunki zapewniły nam doskonały poligon doświadczalny do ciągłego rozwoju naszej wysokowydajnej technologii – mówi Frank Massia, Dyrektor Marketingu Aftermarket EMEA NGK SPARK PLUG EUROPE GmbH.

 

Rajd Dakar, po raz pierwszy zorganizowany w 1978 roku, jest odbywającym się co roku rajdem terenowym rozgrywanym w wielu miejscach w Europie, Afryce, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie. W pięciu klasach starują motocykle, quady, samochody – od buggy do małych SUV-ów, UTV oraz ciężarówki. „Dakar” jest powszechnie uważany za najtrudniejszy rajd na świecie. W kategorii samochodów, kierowca i nawigator ściśle współpracują ze sobą, aby przejechać przez bezkompromisowy i bardzo wymagający technicznie teren w jak najkrótszym czasie. Każdy zespół poznaje trasę dopiero przed startem etapu.

 

Co więcej, trasa jest podawana w roadbooku, który jest rozdawany zaledwie 15 minut przed rozpoczęciem etapu i stanowi jedyne źródło informacji dla załogi. To sprawia, że bardzo ważne są zarówno umiejętności prowadzenia samochodu, jak i doskonałej nawigacji. Pomimo bardzo trudnego terenu i braku czasu przed wyścigiem na zapoznanie się z trasą, wszystkie zespoły X-raid będą mogły polegać na technologii zapłonowej NGK.

 

Źródło: NGK Spark Plug

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).