W dniach 7-8 listopada w hotelu Sound Garden w Warszawie odbędzie się trzynasta już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM
Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. megatrendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.
Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe tj. CLEPA* reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA** zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym.
Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze jak Frost & Sullivan. Nie zabraknie przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.
Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także, jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk okołobranżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to więc bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.
W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, na których prezentowane będą przyszłościowe projekty związane z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z czterech perspektyw – start-upu, tzw. anioła biznesu, z punktu widzenia branży oraz z perspektywy organizacji rządowych, takich jak PFR czy NCBR. Podczas Kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy start-up branży automotive a nagrody zostaną rozdane podczas wieczornej gali, która odbędzie się wieczorem 7 listopada.
Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest chociażby to, że nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być, start-upy.
mamstartup.pl - Marcin Małecki
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne wydarzenie w Polsce, na którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia można znaleźć na stronie www.moto-konferencja.pl.
* CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE jak również IAM, a są to np.:
** FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.:
Źródło: Inter Cars