Ciężarówkę wypełnioną workami z nawozem na bazie azotanu amonu zatrzymali w poniedziałek 9 marca inspektorzy z pilskiego oddziału ITD. Całkowicie skorodowane tarcze hamulcowe jednej osi pojazdu wskazywały na niesprawny układ hamulcowy.
Inspektorzy skierowali ciężarówkę do stacji diagnostycznej, w której przeprowadzono szczegółową kontrolę. Badania wykazały 80-procentową różnicę pomiędzy siłą hamowania kół na pierwszej osi, i 87-procentową różnicę na osi trzeciej.
Z pomiarów wynikało też, że różnice siły hamowania na osi pierwszej i trzeciej przekraczają wartość 50 procent, a siła hamowania osi trzeciej była niższa od dopuszczalnej.
Tak niebezpieczna usterka zagrażała dalszej jeździe. Inspektorzy wycofali pojazd z ruchu, a wobec przewoźnika i osoby zarządzającej wszczęli postępowanie administracyjne.
Źródło: GITD