Obecnie w ofercie NIO dostępne są 3 modele: ET 5, ET7 oraz EL7. Wszystkie auta oferowane są z jednakowymi pakietami bateryjnymi o pojemności 75 kWh lub 100 kWh (w przyszłości pojawić ma się również wersja 150 kWh). Standaryzacja akumulatorów niezależnie od modelu służyć ma usprawnieniu procesu wymiany baterii w specjalnie przystosowanej do tego sieci punktów (NIO Power Swap Station) rozwijanych przez producenta. Na rodzimym rynku NIO (Chiny) funkcjonuje już ponad 1300 stacji szybkiej wymiany baterii. Na starym kontynencie dostępnych jest, póki co kilkanaście tego typu lokalizacji jednak do końca 2023 r. NIO planuje mieć 120 punktów wymiany baterii w całej Europie, których produkcja odbywa się na Węgrzech.
W chwili wejścia na europejski rynek NIO oferowało swoje pojazdy wyłącznie w abonamencie bez możliwości wykupu, którego opcja pojawiła się dopiero po głosach niezadowolenia europejskich klientów. Producent umożliwia jednak wybór formy finansowania wchodzącej w skład pojazdu baterii. Klienci mogą zakupić ją na własność bądź wynająć opłacając miesięczny abonament w wysokości od 169 za baterię o pojemności 75 kWh oraz od 289 euro miesięcznie za 100 kWh (ceny różnią się w zależności od długości umowy). Możliwość korzystania z Nio Power Swap Station zarezerwowana jest jednak jedynie dla użytkowników posiadających akumulator w abonamencie.
W Berlińskim NIO House zobaczyć można również NIO EP9, czyli hipersamochód posiadający 4 silniki (po jednym na każde koło) rozwijające łączną moc 1360 KM. Pierwszą „setkę” auto osiąga w 2,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 313 km/h. Z czasem 6 minut i 45 sekund EP9 przez długi czas był najszybszym EV na Nürburgringu (obecnie najszybszym EV jest Volkswagen ID. R z czasem 6:05.336).
NOMI to cyfrowy asystent NIO znajdujący się na desce rozdzielczej zawierający sztuczną inteligencję z uroczym interfejsem przypominającym twarz, która obraca i mruga swoimi owalnymi „oczami”, aby bezpośrednio zwracać się do każdego z pasażerów pojazdu.
Źródło: Elektromobilni.pl