Podczas uruchamiania silnik jest bardzo głośny i generuje klekoczący hałas, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka ostrzegająca o niskim ciśnieniu oleju. Silnik przechodzi w tryb awaryjny i ma ograniczoną moc. W pamięci sterownika silnika może zostać zapamiętany kod usterki 30C1 – statyczna regulacja ciśnienia oleju silnikowego.
W obudowie filtra oleju mogło dojść do skręcenia lub rozerwania wkładu filtrującego (filtra oleju), co utrudnia przepływ oleju.
Najpierw należy skontrolować i w razie potrzeby uzupełnić poziom oleju silnikowego. Jeżeli poziom jest właściwy, należy przeprowadzić diagnostykę silnika przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego. Pozwoli to sprawdzić występowanie zapamiętanych kodów usterek oraz ciśnienie oleju silnikowego. Ciśnienie oleju można sprawdzić również bezpośrednio ma obudowie filtra, używając odpowiedniego, zewnętrznego ciśnieniomierza. Przy normalnej temperaturze roboczej ciśnienie oleju powinno wynosić na wolnych obrotach minimum 1,5 bara (22 PSi).
Jeżeli ciśnienie oleju jest niższe od 1,5 bara (22 PSi), należny spuścić olej silnikowy
i zdemontować filtr oleju w celu sprawdzenia, czy w obudowie filtra wkład filtrujący nie jest skręcony lub rozerwany. Jeżeli ma to miejsce, należy wymienić olej silnikowy i filtr oleju, a następnie ponownie przeprowadzić test diagnostyczny.
Nawet jeżeli filtr oleju nie jest uszkodzony, należy również go wymienić na nowy, a silnik napełnić właściwą ilością oleju silnikowego odpowiedniej klasy. Skasować kody usterek
i ponownie przeprowadzić test diagnostyczny. Jeżeli problem nadal występuje, konieczne będzie sprawdzenie zaworu sterującego ciśnieniem oleju, pompy oleju oraz napinacza i prowadnic łańcucha rozrządu.
Więcej informacji technicznych można znaleźć TUTAJ.
Źródło: bilstein group
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?