Nissan z technologią E-Power wchodzi do Europy | MOTOFAKTOR

Nissan z technologią E-Power wchodzi do Europy

W ubiegłym tygodniu Nissan  zaprezentował koncepcyjny crossover IMQ z układem E-Power, oraz ogłosił plan wprowadzenia technologii tego układu w Europie.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Roel de Vries, wiceprezes firmy Nissan, ogłosił, że technologia E-Power zadebiutuje na rynku europejskim do 2022 roku.

 

Układ E-Power cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów w Japonii, gdzie przyczynił się do uzyskania przez Nissana Note statusu najlepiej sprzedającego się samochodu. Łącząc stuprocentowy napęd elektryczny z silnikiem benzynowym, który ładuje akumulator, pojazdy z technologią E-Power zapewniają użytkownikom natychmiastowe, płynne przyspieszenie i oszczędność paliwa.

 

Wprowadzenie tej technologii do Europy ma ugruntować wiodącą rolę marki Nissan w segmencie pojazdów zelektryfikowanych w tym regionie, gdzie Nissan LEAF już teraz jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym.

 

Wykorzystując sukces modelu LEAF, układ E-Power zostanie wprowadzony wraz z szeregiem nowych technologii do najpopularniejszych modeli Nissana w Europie w ciągu najbliższych trzech lat. Do 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych modeli Nissana ma wzrosnąć pięciokrotnie, a do końca owego roku podwoić średnią rynkową.

Nissan jest światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych produkowanych na masową skalę, a w pełni zelektryfikowana Europa już teraz jest w zasięgu naszego wzroku. Wraz z pojawieniem się technologii E-Power na europejskich drogach w ciągu najbliższych dwóch lat, korzyści płynące z realizacji idei inteligentnej mobilności Nissana będą dostępne dla większej liczby klientów, co przyczyni się do budowania lepszego świata.

wiceprezes ds. korporacyjnych Nissan Motor Company - Roel de Vries

 

Model IMQ, zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie, to mnóstwo zaawansowanych technologii zamkniętych w ciekawej stylistycznie formie. Ponadto pojazd jest wyposażony układ E-Power z napędem na cztery koła.

 

 

Układ E-Power składa się z silnika benzynowego z generatorem mocy, przemiennika, akumulatora i silnika elektrycznego. Wykorzystywany wyłącznie do ładowania akumulatora o wysokiej mocy silnik benzynowy pracuje zawsze z optymalną prędkością. Dzięki temu zapewnia oszczędność paliwa i niski poziom emisji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

 

Technologia E-Power jest obecnie dostępna w modelach Note i Serena w Japonii. Ponad 70% sprzedawanych egzemplarzy modelu Note i prawie połowa egzemplarzy modelu Serena w tym kraju to wersje z układem E-Power.

 

Wiodącą pozycję Nissana w segmencie pojazdów zelektryfikowanych podkreśla przekazana informacja o tym, że w 100% elektryczny Nissan LEAF osiągnął całkowitą globalną sprzedaż na poziomie 400 000 egzemplarzy. Od 6 marca konsumenci będą mogli składać zamówienia na model Nissan LEAF e+ z nowym akumulatorem o większej pojemności, za pośrednictwem europejskich stron internetowych Nissana.

 

Ponad 3000 klientów zamówiło już model LEAF z 62-kilowatowym akumulatorem w ciągu zaledwie miesiąca od jego światowej premiery.

 

Ciekawa propozycja została niedawno przedstawiona przez Nissan Energy. Jeszcze w tym roku na rynek wejdzie Nissan Energy ROAM – odporny na warunki atmosferyczne przenośny moduł zasilający. Moduł ROAM wykorzystuje ogniwa ze zużytych akumulatorów z modelu LEAF, dostarczając 700 Wh pojemności i 1 kW mocy.

 

Źródło: Nissan

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).